#1 Skrevet Mars 7, 2012 Har akkurat kjøpt meg en Passat 08modell 1,9tdi med 105hk. Iflg kjørekomputern har den brukt ca 0,46 på turene fra Drammen til harstad. Det jeg har lagt merke til nå da jeg bruker den på småkjøring er at jeg kan omentrent se dieselnåla synke på tur fra jobb og hjem og det er ca 2-3km. Syntes også det lukter litt diesel når jeg starter. Kan det være noe galt med forvarmer på bilen? Noen som har noen formeninger hva det kan være? Skal fylle idag å kjøre noen mil blandet å måle forbruket utenom komputern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 7, 2012 På forrige bilen min, luktet det litt diesel før dieselfilteret ble skiftet. Kan være det skulle vært byttet. Lest ut feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2012 skal lese ut feilkoder på den senere idag. vet noen hvor com porten er i min bil? har heller ikke aning når dieselfilter ble byttet sist, men bilen har fulgt aller servicer på møller bil. vet ikke hvor ofte filtret skal skiftes på den. bilen er gått 159000 nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2012 Vag-com tilkoblingen er nede ved clutchpedalen. Mellom den og panseråpneren. Har selv en 3c 1.9 BXE og den bruker rundt 0.6-0.7 på småkjøring med vinterdekk. Merk deg at det lukter litt "webasto" etter man har startet bilen. Man kan også ofte se eksosen fra webasto stige opp rundt bilen. (eksos avsluttes midt under bilen.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...