Kode vekk startsperre ecu Golf III TDI med Vagcom

Anbefalte innlegg

Noen som har "oppskriften" på å fjerne startsperre på ecu med hjelp av Vagcom ? Bil uten startsperre skal bruke ecu med startsperre. Gjorde dette selv når jeg bytta til ABT ecu men husker ikke hvordan : rolleyes Den hadde nemlig startsperre....bilen min har ikke det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpne [17 - Instruments] -> [Adaption - 10]

Les Channel = 00

Trykk [Read]

Trykk [save]

Trykk [Done, Go Back]

Steng VCDS, skru av tenning OG VENT 15 SEKUNDER

Start bil, problem løst :P

Funka for meg ihvertfall, men det var på bil med startsperre og bytte av hjerne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være du må inn på [25 Immobilizer] istedenfor [17 - Instruments], men ellers er prosedyren den samme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd både 17, og 25, men kommer ikke inn med min vcds v. 11.11:s

Tips? Bil er 94 modell uten stsrtsperre.. Den nye hjernen har:/ så må få den vekk, no tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips? Bil er 94 modell uten stsrtsperre.. Den nye hjernen har:/ så må få den vekk, no tips?

Kina kopi vagcom? Prøv nå ihvertfall en skikkelig en heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden din bil ikke har startsperre finnes ikke adresse 25 immo. på den, Golf III har ikke adr 17 heller. For å bruke nyere motorstyring med startsperre tror jeg ikke den lar seg kode bort med vcds. Når jeg har støtt på dette problemet har jeg enten flyttet over nøkkel og startsperrestyreenhet i tillegg fra donorbil, eller så har jeg brukt "immoemulator" kjøpt på ebay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kina kopi vagcom? Prøv nå ihvertfall en skikkelig en heller :)

Har orginal ross-tech :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden din bil ikke har startsperre finnes ikke adresse 25 immo. på den, Golf III har ikke adr 17 heller. For å bruke nyere motorstyring med startsperre tror jeg ikke den lar seg kode bort med vcds. Når jeg har støtt på dette problemet har jeg enten flyttet over nøkkel og startsperrestyreenhet i tillegg fra donorbil, eller så har jeg brukt "immoemulator" kjøpt på ebay.

Har du en slik "immoemulator" liggende og slenge da? :P og hvor ska den? :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en slik "immoemulator" liggende og slenge da? :P og hvor ska den? :S

Klikk på linken så ser du hvordan den ser ut og kobles.

http://www.ebay.com/itm/IMMO-EMULATOR-VAG-immobiliser-VW-Audi-Seat-Skoda-Newest-/130642739786?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item1e6aea024a&vxp=mtr#ht_3499wt_1165

+15, altså tenning på, minus og k-line er det som skal på. k-line er den samme som går til diagnosekontakten fra motostyringa. Jeg pleier å plassere denne under dachbordet i nærheten av diagnosekontakten siden den har de ledningene som trengs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe koplings skjema over den da? Sån at jeg finner rett ledning/ pinne på diagnose kontakten? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.