#1 Skrevet Mars 8, 2012 (endret) Noen som har "oppskriften" på å fjerne startsperre på ecu med hjelp av Vagcom ? Bil uten startsperre skal bruke ecu med startsperre. Gjorde dette selv når jeg bytta til ABT ecu men husker ikke hvordan Den hadde nemlig startsperre....bilen min har ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2012 Åpne [17 - Instruments] -> [Adaption - 10] Les Channel = 00 Trykk [Read] Trykk [save] Trykk [Done, Go Back] Steng VCDS, skru av tenning OG VENT 15 SEKUNDER Start bil, problem løst Funka for meg ihvertfall, men det var på bil med startsperre og bytte av hjerne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2012 Det kan være du må inn på [25 Immobilizer] istedenfor [17 - Instruments], men ellers er prosedyren den samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2012 Har prøvd både 17, og 25, men kommer ikke inn med min vcds v. 11.11:s Tips? Bil er 94 modell uten stsrtsperre.. Den nye hjernen har:/ så må få den vekk, no tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2012 Har prøvd både 17, og 25, men kommer ikke inn med min vcds v. 11.11:s Tips? Bil er 94 modell uten stsrtsperre.. Den nye hjernen har:/ så må få den vekk, no tips? Kina kopi vagcom? Prøv nå ihvertfall en skikkelig en heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2012 Har prøvd både 17, og 25, men kommer ikke inn med min vcds v. 11.11:s Tips? Bil er 94 modell uten stsrtsperre.. Den nye hjernen har:/ så må få den vekk, no tips? Siden din bil ikke har startsperre finnes ikke adresse 25 immo. på den, Golf III har ikke adr 17 heller. For å bruke nyere motorstyring med startsperre tror jeg ikke den lar seg kode bort med vcds. Når jeg har støtt på dette problemet har jeg enten flyttet over nøkkel og startsperrestyreenhet i tillegg fra donorbil, eller så har jeg brukt "immoemulator" kjøpt på ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 21, 2012 Kina kopi vagcom? Prøv nå ihvertfall en skikkelig en heller Har orginal ross-tech 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 21, 2012 Siden din bil ikke har startsperre finnes ikke adresse 25 immo. på den, Golf III har ikke adr 17 heller. For å bruke nyere motorstyring med startsperre tror jeg ikke den lar seg kode bort med vcds. Når jeg har støtt på dette problemet har jeg enten flyttet over nøkkel og startsperrestyreenhet i tillegg fra donorbil, eller så har jeg brukt "immoemulator" kjøpt på ebay. Har du en slik "immoemulator" liggende og slenge da? og hvor ska den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2012 noen andre tips da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 26, 2012 Har du en slik "immoemulator" liggende og slenge da? og hvor ska den? Klikk på linken så ser du hvordan den ser ut og kobles. http://www.ebay.com/itm/IMMO-EMULATOR-VAG-immobiliser-VW-Audi-Seat-Skoda-Newest-/130642739786?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item1e6aea024a&vxp=mtr#ht_3499wt_1165 +15, altså tenning på, minus og k-line er det som skal på. k-line er den samme som går til diagnosekontakten fra motostyringa. Jeg pleier å plassere denne under dachbordet i nærheten av diagnosekontakten siden den har de ledningene som trengs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2012 Har du noe koplings skjema over den da? Sån at jeg finner rett ledning/ pinne på diagnose kontakten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 27, 2012 Har du noe koplings skjema over den da? Sån at jeg finner rett ledning/ pinne på diagnose kontakten? Her ser du hvilke som er hva på diagnosepluggen. http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html Det blir å bruke punkt 4, 7 og 16 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...