#1 Skrevet April 14, 2005 Tenkte meg til Shariff i morgen tidlig for å få kjøpt og lagt på 4 nye Falken FK 451 225/40 - 18. Kom igjennom på telefon i dag tidlig. Desverre har de ikke Falken i denne størrelsen og anbefalte i stedet Toyo Proxes T1R til 1395,- per dekk. Noen som kan fortelle meg om disse dekkene? Hvordan er de ift Falken? Noen andre dekk jeg bør vurdere i stedet? og hvor selges disse (Oslo)? pris? TAKK for hjelp! Kjell 99 A6 Avant 2,5q tdi m/TS racing power 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2005 Jeg har ikke prøvd falken, men har Toyo Proxes T1R 235/35 -19 på min bil nå. Har bare kjørt med de siden lørdag, men er kjempefornøyd med de hittil. Har prøvd de både på våt og tørr veibane (samt på snø) Har som sagt ikke prøvd falken, så jeg vet ikke hvordan disse dekkene er i forhold. Tror Proxes T1R har kommet middels ut på dekktester. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2005 Har prøvd flere sett med falken fk 451 og har nå toyo-dekk fra sharif (tror jeg) på nå.. Kjennes ut som de sitter litt bedre, så er iallefall fornøyd med de jeg.. Ser også ut som de falken-dekka slites fortere også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 14, 2005 Har prøvd flere sett med falken fk 451 og har nå toyo-dekk fra sharif (tror jeg) på nå.. Kjennes ut som de sitter litt bedre, så er iallefall fornøyd med de jeg.. Ser også ut som de falken-dekka slites fortere også.. Falkendekkene er helt ok, men jeg synes de slites for kjapt. Jeg har F1 gsd3 nå, og har kjørt nærmest dobbelt så langt på de, som på fk-dekkene. Bra grep, bra planesikkerhet, og bra slitestyrke. Toyoene har godt grep, men jeg har intrykk av at de også slites litt raskere. F1 er en helgardering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2005 Fant plutselig ut at jeg skulle (hmm...måtte) ha meg fire nye dekk nå, og etter å ha lest litt rundt på nettet så falt valget på Toyo Proxes T1R (215/45-17) hos Wheelie. Det stod stort sett mellom Falken FK451 og Toyo, i prisklassen ~900 per dekk.. Så kommer frakt og omlegging i tillegg da.. Men 1000per dekk inkl frakt, og så 8-900 i omlegging, så ender jeg opp på maks 4.900kr for fire Proxes på bilen.. Til sammenligning skulle Dekkcenteret her i byen ha 2.600 for TO stk Wanli S1099 (?) ferdig omlagt, og for to stk Bridgestone ER300 (som så ut som helt vanlige dekk) skulle de ha 4.800 ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2005 Var å kjøpe nye dekk på fredag, ble da lagt på disse toyo dekkene. Jeg er kjæmpe fornøyd så lagt:) Bilen sporet MYE mindre å var godt å kjøre med, men har ikke sjekket om de sitter godt eller ikke. Jeg anbefaler dem så langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2005 Fikk lagt om dekka idag...WOW ! Jeg trodde det var noe VELDIG galt med styringa fremme, rattet stod skeivt, bilen hoppa frem og tilbake på veien og var tildels ubehagelig å kjøre.. Så fikk jeg på Proxes T1R-dekka, og alt var i skjønneste orden! Ingen sporing, rattet står mer eller mindre helt beint, nydelig å kjøre! Har ikke fått testa noe veigrep enda, men regner med det er bedre enn de utslitte Aurora K103 dekka som stod på...og da mener jeg UTSLITTE! Dekka foran var antydning til mønster på ytre halvdel, kanskje opp mot 1mm på det meste. På dekka bak så kunne jeg skimte at det hadde vært mønster, men det var ikke noe målbart.. Forøvrig bra service hos Wheelie! Overførte penger tirsdags-kvelden, onsdag kl 12.52 ringte de meg og spurte etter lev.adresse. Fikk levert dekka på jobben (så jeg slapp å fise ned på Tollpost for å hente de), de var levert kl 12 idag (torsdag)! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2005 har kjørt med mine dekk i ca en å en halv mnd nå. er kjempefornøyd hittil.. Merker veldig lite til sporing selv om jeg har 235/35-19 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2005 Men 1000per dekk inkl frakt, og så 8-900 i omlegging, så ender jeg opp på maks 4.900kr for fire Proxes på bilen.. ka i guds navn 800-900 kr før omlegging..satan det va dyrt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2005 ka i guds navn 800-900 kr før omlegging..satan det va dyrt.. Jepp det synes jeg også... Mener det var 665kr for 4stk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 30, 2005 Jepp det synes jeg også... Mener det var 665kr for 4stk har jobba på en essostajon nu i 2år å der tok vi 440 før omlegging å ballansering av 4 dekk. skal starte dekkomsetning sjøl nu her æ bor å bi nokk tel å legge mæ på samme pris så vi hadde på esso,kansje litt mindre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 30, 2005 hadde falken fk451 før, værre drittdekk har jeg aldri hatt, kjøpte toyo nå, er fornøyd hittil, men synes dem er litt for myke i kantene, litt deigete liksom, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 30, 2005 Betalte 400 for omlegging og balansering av 4 19" dekk på noen splitter nye felger. De var litt skeptiske til å legge på dekk på felger som var helt nye og uten noen riper, men det gikk fint Prisen var iallefall fin.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 30, 2005 Betalte 400 for omlegging og balansering av 4 19" dekk på noen splitter nye felger. De var litt skeptiske til å legge på dekk på felger som var helt nye og uten noen riper, men det gikk fint Prisen var iallefall fin.. Ikke i Ålesund regner jeg med..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 30, 2005 Nei på Sandane. Hos Garasjen Utvik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...