Skifte fjærer på audi a4 b7 fwd

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg H&R 35mm senkefjærer, men har litt problemer med å montere det, i og med at jeg ikke har gjort det før.. Noen som har en liten instruks på hvordan det skal gjøres? Vil helst ikke ødelegge noe.. det er IKKE quattro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her finner du DIY, har ikkje lest gjennom men skiftet på bil med multilink før, å det er ganske greit, men du bør kjøpe ny bolt.

Denne bolten er som regel den verste og få ut, fant ein teknikk med luftskralle og noko til og dra den litt med samtidig som kjørte rundt.

Andre anbefaler og varme opp stålet rundt og slå den ut.

 

Edit: Leste linken nå, var litt annerledes fra slik eg har pleid å gjort det, løsner den eine bolten som holder øvre stag og ikkje begge stagene fra "plata".

 

 

Bak er enklest, ein bolt og trekk ut fjøra mens du presser akslingen godt ned, motsatt for og sette inn ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes komplisert ut....Var en mekaniker som skulle ha 2500,- for firehjulskontroll og skifting av fjærer, så tror det blir til det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke komplisert, men anbefaler nye bolter som over her og så må du ha fjærklemmer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du bør jo ha hjulstillingskontroll etterpå.

Første gang brukte eg rundt 2 timer på å skifte på ein A6 4B, ser ganske likt ut. Så du får jo rekne på kor masse tida di er verdt, og kva du kan lære av dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se an litt på hva det blir til.. Hadde vært greit å lære hvordan man gjør det, men er litt dumt om man står der og ikke får det sammen igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2500kr inklusive 4hjulskontroll er en bra pris synes jeg. Om det er noen du kjenner så kan det jo gå ant å spørre om du kan få lov å være med å se på.. Det er mye en lærer av å se proffer jobb om en aldri har vært borti det før. Lærekurven blir ikke fult så bratt neste gang når det blir learning by doing:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant :) Skal prøve på det. Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er egentlig ganske lett. Men det er litt klønete å komme til bærearmene som sitter i demper-koppen/tårnet, i tillegg skal de strammes rimelig hardt. Også bør man vel stille på camber-vinkelen etter man har senket bilen, for å unngå for mye negative camber og dekkslitasje innerst på dekket?

 

Så jeg synes igrunn 2500,- høres fornuftig ut, mtp. at det tar deg fort en hel dag om du aldri gjort dette før, i tillegg at du får firehjulskontroll :) Klin til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok til det :) Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt her, pass på at bolter blir strammet når bilen står på hjulene. Hvis ikke kjører du rundt med en foring i konstant spenn.. De varer ikke lenge. Been there,done that:-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger heller ikke å løsne de øvre bærearmene for å bytte. Bare å løsne demper i bånn å topp også vri det ut;) Men for 2500, så hadde jeg satt det bort iogmed du får med hjulstillingskontroll på kjøpet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.