Knirk og knark i ny forstilling

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom noe tråder.

http://testforum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=177868

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=156010

Det høres ut som en blanding og knirking og klonking når jeg kjører rolig, men så fort jeg har noe fart over fartsdumper, så er det heavy knirking.

Har nylig byttet demper, demperlager, begge øvre bærearmer, fremre nedre + stabilisatorstag på begge sider. Lyden kom etter dette ble gjort, og jeg irriterer meg grønn og den støgge lyden hver gang jeg svinger eller det er noe særlig bevegelse. Mistenker den gummien som fjæra sitter på...

PS: Bakre nedre bærarm er tight og fin på begge sider, det samme gjelder for endeleddene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

indre styrekule?

fatterns A6 knirka og knaka no fryktelig, trodde det var forstillinga vi og, men viste seg og være venstre indre styrekule :) kjøpte ny og monterte. og det ble stille

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skrudd til delene mens bilen var i lufta eller den hadde vekt på dempere\hjul? Det har vert nevnt tidligere at armer skal strammes til når dei står i tilnærmet stilling dei vil kjøre i, så dei ikkje får for masse vandring ved utslag.

Men det kan vel kanskje hjelpe og prøve og smøre den gummien du mener fjøra står på med noko fett\gris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indre styrekule?

Disse lydene kom etter jeg delene i første post ble byttet. Før var det bare klonking, som følge av to slitte bærearmer på hver side, og den lyden forsvant tvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strammet til mens bilen stor i luften. Men jeg fulgte intstrukser fra Haynes verkstedhåndbok, 47mm klaring mellom tuppen av demperskål og bærearm, målt loddrett. Tror ikke det er de som lager lyd, men veit jo aldri...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må strammes til mens bilen står på hjulene / spenn i forstillingen...

Visst ikke vris bare foringene etter kort tid og du er så heldig og må bytte på nytt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker? Trodde Haynes boken var ganske nøyaktig på det meste, og der står det at de skal strammes med 47mm klaring mellom skål og bærearmer før alt monteres i bilen igjen. Videre står det vel at de skal strammes med 90nm + 90 grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye om og men og skifting så fant jeg ut at til meg så var det at ene alu-rører som går inn til intercooleren gnisset borti ett stag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker? Trodde Haynes boken var ganske nøyaktig på det meste, og der står det at de skal strammes med 47mm klaring mellom skål og bærearmer før alt monteres i bilen igjen. Videre står det vel at de skal strammes med 90nm + 90 grader.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=209604

Les punkt nr 14 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, greit nok det der. Du mener altså ved å gjøre som det står i Haynes manualen, så blir det feil? Det er KUN de øvre jeg snakker om nå, da den fremre nedre på hver side ble strammet med spenn i forstillingen nettopp pga. det du nevner i punkt 14.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du senket bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er dønn original.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.