98`Gti som mister effekten av og til...

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettop en 98`Golf Gti, hentet bilen i Oslo og kjørte den til Kr.sand. Da gikk den som en drøm hele veien, men neste dag når jeg skulle kjøre videre til stavanger så begynnte den og jukse å tulle, men gikk fortsatt like bra når jeg ga full gass, men jukset bare når det ikke var belasting...

Første jeg gjorde når jeg kom hjem var og bytte plugger, så det var en på forumet som det hadde hjulpet for... da gikk den fint helt til jeg kjørte den litt hardt, så begynnte den å jukse igjen.... Neste morgen så jukset den ikke mer, men effekten va plutselig halvert, bilen er chippet så jeg merket STOR forskjell.

Så neste steg ble da og ta vekk KN filteret som sto på og montere på plass luftfilterboksen som jeg fikk med, da gikk den plutselig bra igjen den dagen, så når jeg startet den neste dag så var de halv effekt igjen.

Så i går skiftet jeg luftmassemåler, for di er jo forbruksvare har jeg hørt. Da gikk bilen som bare det hele dagen, helt til i dag. Da gikk den me halv effekt igjen. Den jukser ikke bare går seint.....

Har nå gått helt tom for ideer og håper de er noen som har litt mer greie på dette her inne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta diagnose på bilen din når problemet e der. Kjenner du noen som kan hjelpe dg med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta diagnose på bilen din når problemet e der. Kjenner du noen som kan hjelpe dg med det?

Har prøvd de flere ganger, første gang kom de opp temp føler for motorstyring, så skiftet jeg den. Neste gang kom det opp at gass spjeld var ute av grunn innstillig, så fikk jeg justert det.. Har ikke sjekket i dag igjen for han som har vag com har reist på ferie i helga. Hver gang jeg skifter eller justerer noe så virker den fint en liten stund, så begynner den og tulle igjen :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket for eventuelle lekkasjer rundt turbo ? Sjekket trykk regulatorventil ? Coil ?

Litt synsing men,,

Sjekk for koder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

magnetventilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

magnetventilen?

Vet du hvor den står hen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av motordekselet så står den nedi slangen før "pop offen".IKKE ta av kontakten uten å vite at det er den som er feil.Gasspjeldet går som regel i grunninnstilling.Snakk med noen som har diagnosemuligheter først.Min var ganske lik din,og det var magnetventilen eller N75 som den også heter.

150598335206_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av motordekselet så står den nedi slangen før "pop offen".IKKE ta av kontakten uten å vite at det er den som er feil.Gasspjeldet går som regel i grunninnstilling.Snakk med noen som har diagnosemuligheter først.Min var ganske lik din,og det var magnetventilen eller N75 som den også heter.

Hvordan er det lettest å finne ut om den er defekt ? Kommer den opp som feil under diagnose test ? Vet du sånn ca hva denne koster ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den vil komme som en feilkode,men det er det sikkert andre med diagnose tester som vet bedre enn meg.Jeg byttet min org til en såkalt N75 Race som skulle være bedre og gi litt mere effekt.Jeg fikk bare problemer,så jeg satt i en ny org.Har ikke hatt problemer siden.Kjøpte et "Kit" på Ebay med forsterket BOSCH "pop off" og den nevnte N75 Race ventilen for 800.- Tipper du finner en ny org N75 for 3-400.- på tyske Ebay.Er jo ikke sikkert det er denne da,men min hadde samme symptomer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

setter en tier på coiler og evt plugger.

men sjekk hvordan trykket oppfører seg, er store sjangser for att det lekker en plass også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

setter en tier på coiler og evt plugger.

men sjekk hvordan trykket oppfører seg, er store sjangser for att det lekker en plass også.

Pluggene er akkuratt skiftet uten noen forandring, var ute og kjørte en 3-4 mil med bilen nå, går helt fint men går som om den var "orginal" akkuratt som om chippen ikke er i funksjon ????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja du har litt å velge i da, trykk lekkasje, styreenhet, trykk sensor, n75 ventilen, resirk ventilen. Lettest er det vel å ta en diagnose av bilen, blir fort dyrt å prøve seg frem i blinde, diagnose først så har man i allefall noe å gå etter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja du har litt å velge i da, trykk lekkasje, styreenhet, trykk sensor, n75 ventilen, resirk ventilen. Lettest er det vel å ta en diagnose av bilen, blir fort dyrt å prøve seg frem i blinde, diagnose først så har man i allefall noe å gå etter

Tror ikke det er trykk lekkasje, for bilen kan plutselig gå som den skal en hel dag, for så å gå med redusert effekt hele neste dag...... Så regner vel med det er en føler eller noe som kommer og går....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den denne kameraten som er innringet som er N75 ??

20120311_162716.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute og kjørt mye med bilen, startet og stoppet mange ganger, og den har fungert helt perfekt og går med full effekt :) I går gjorde jeg de samme, rundt og kjørte og stoppet å startet mange ganger, men da bare med halv effekt ??????? Forstår ingen ting jeg...... Virke som om det er dags formen på bilen som har noe å si :P Har ikke gjort noen ting med bilen siden i går....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.