Har noen problemer med min Passat 3B, 98mod

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et par-tre problemer med bilen, håper dere kan hjelpe meg :)

1. Hvis jeg kjører lenge (typisk 3-4t) så slutter viften til aircondotionanlegget å blåse luft, det kommer bare litt inn. Forslag til hva jeg kan gjøre for å feilsøke? Kanskje vifa er gåen?

2. Jeg kjøpte nye seter i går, disse var med varmetråder som jeg hadde før. Har opplevd en del problemer med varmen i setene. Den kommer og går som den vil. Plutselig er full gnu på hemoroidevarmeren, så etter 5 min er det ikke noe liv igjen. Tilførselen må jo være Ok, siden varmen fungerer avogtil?

3. Setene jeg kjøpe hadde ikke helt samme plugg som setene jeg hadde i fra før av. Leste noe i haynes boka om at jeg trengte en form for adapter. Stemmer dette? Samt: Noen som vet hva de forskjellige pluggene er til for?

Fant; en grønn, en lila og en liten gul kontakt på de gamle setene, og kun en grønn og en stor gul på de nye, er det i den store gule jeg skal ha en form for adapter, og plugge den lila+lille gule i?

Sannsyneligvis er det noen skriveleifer inni her, men har dårlig tid, så rekker ikke sjekke det. Sjekker opp i det siden, dere skjønner sikkert hva jeg mener alikevel :)

Hilsen

Jørgen Thorsdalen

Håper på sva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei 1. vifta i ac vil vel trappe ned HVIS temp som er satt er oppnådd..hvis anlegget står i auto/prøv manuell drift

2. samme med setevarme er vel termostat som slår av ved oppnådd temp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3. Du har ikke sideairbag i de gamle setene, og ikke i de nye?

Søk på ebay angående adaptere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. har ikke climatronic, så den skal vel i teorien spy ut full gnu hele tia? :P

2. Setevarmen fungerte ikke i det hele tatt på vei hjem, + krs-stavanger-krs igjen, med 5 på styrke.

3. De nye har også sideairbag, men skal sjekke ebay, eller, gumpen kan vel ikke ta så mye for en slik adapter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gamle hadde, og de nye har* :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge må bilen stå før vifta begynner å virke igjen da? Vil annta at du enten har et problem med selve viftemotoren, eller formotstanden som regulerer hastigheten på motoren... Vet ikke om dette er et problem på 3B(på min fungerer det ihvertfall fint), men har byttet dette på flere biler jeg har hatt tidligere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine foreldre har ikke dette prob. på sin -98 3B :S

Ikke sjekka dette så nye faktisk, men mener den stod stille i 30 min så kunne jeg kjøre på full gnu igjen etterpå.

Etter noen min på full gnu var det plutselig ikke mere å hente igjen :S

Skjønner ikke at det kan ha noe med motstandene og gjøre heller, siden den funker avogtil...

Aircondition væska da? Bilen har tross alt gått 308000 km, usikker når dette er byttet/fylt på sist :P

Usikker på hvordan jeg kan gå frem for å feilsøke hva feilkilden kan være

Tnx for svar btw (Y)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte hjem fra hovden i dag og fant kom litt nærmere problemet

Først når jeg kjørte opp, kjørte jeg uten AC hele veien. Da funka "lufta" når jeg kom opp.

Da jeg kjørte hjem igjen, var AC på, og det begynte plutselig å dugge inni bilen(etter 2t ca).

Tok av AC og hadde av "lufta" i 2 min. Når jeg da tok på full gnu, funka alt :S

Antar nå at AC er i dårlig stand. Kan det være lite væske igjen?

I og med at "lufta" fungerer når AC er av :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.