#1 Skrevet Mars 10, 2012 (endret) Kjøpte i dag 2stk calippere fremme til min 2000 passat 1.8t da mine har satt seg fast. Satte på de nye og når jeg skulle lufte bremsene la jeg merke til at innerklossen lå helt inntil calipperen noe som gjorde at når jeg slapp opp bremsene så gikk skiva trått rundt da klossen satt fast mellom klave og calipper. Tok alt det hverandre igjen og ser på de gamle så er det frest ned et spor i calipperen oppe og nede til innerklossen på ca2mm mens på de nye så er det ikke frest ut spor ergo så er det for mye gods. Kan det være at jeg ha fått til feks uten turbo? Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2012 Du mener at gapet som gir plass til klosser og skive er 2mm mindre på de nye? Du har ventilerte skiver og lurer på om disse er til ikke-ventilerte? Forskjellen på med og uten ventilering er mer enn 2mm, tipper 10-15mm. Men du kan jo ha fått feil type, selv om den ikke akkurat er til ventilerte skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2012 Forklarte litt dårlig ser jeg nå. Man setter på innerklossen på calipperen og ytterklossen på braketten så skrur man fast calipperen på braketten. Problemet som jeg får er at når klossene ligger an på braketten etter at calipper er skrudd fast så blir innerklossen trykket fast mellom anleggsflate/glideflate på brakett og den buen inne i calipperen så når jeg slipper opp pedalen så klarer ikke innerklossen og skli tilbake på braketten. På de gamle calipperene så er det en utfresing som gjør at når man trykker calipper litt inn mot brakett for og få på de 2 skruene/glidepinner så er det 2-4mm klaring slik at innerkloss får fritt spillerom til å gli tilbake. Jeg fikk liv i de gamle calipperen så nå fungerer det som normalt men må uansett bytte disse da de er rustne på stemplene og støvkappa er borte. kanskje litt bedre forklart nå. Har og målt tykkelsen på nye kontra gamle i endene og det skiller 4mm i godstykkelse. Jeg bytta klosser på en 1.6 for en uke siden og der var calipperen lik de jeg har fått nå så tror jeg har fått til 1,6L 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2012 Har snakket med en bekjent nå og jeg har fått feil type. Jeg har ATE system og har fått til Lucas system og til 1,6L men betalt for det jeg egentlig skulle hatt. Da er det tilbake på mandag og bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2012 Har i dag satt på de nye calipperene men har nå et annet problem. Pedalen er seig å trykke inn og bremsene tar tak når man har trykket inn ca halvveis og bremsene foran ligger akkurat såpass på at det lukter svidde klosser så tyder på at det er mere luft et sted. Observerte på bremseveskebeholderen at ved siden av påfyllings korken så er det en liten kork man kan skru opp. Lurer på om denne skal være skrudd opp når man lufter pga ABS Pumpa. Har luftet i den her rekkefølgen H.Bak V.Bak H.Foran V.Foran. Byttet bremseslanger på bilen i fjor sommer og opplevde ikke noe problemer da etter lufting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2012 Noen ganger om en får luft i abs agggregat må en bruke diagnose under lufting for det skal bli bra igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2012 hvordan ser glidepinnene ut innvendig? er de trå i bevegelsen eller er de fine? om de er trå så kan dette være med og bidra til at den henger på litt og føles seig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2012 Noen ganger om en får luft i abs agggregat må en bruke diagnose under lufting for det skal bli bra igjen. Må vel ha vagcom da vel Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 17, 2012 hvordan ser glidepinnene ut innvendig? er de trå i bevegelsen eller er de fine? om de er trå så kan dette være med og bidra til at den henger på litt og føles seig Nye klosser,glidepinner,slanger,skiver,calippere. Broren til kjerringa kommer ut i verkstedet mitt på mandag med luftemine så for prøve det. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2012 Må vel ha vagcom da vel Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk Nei, men egnet diagnoseutstyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2012 Ok. Takk for alle svar iallefall. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...