Snodige bremser etter calipper bytte

Anbefalte innlegg

Kjøpte i dag 2stk calippere fremme til min 2000 passat 1.8t da mine har satt seg fast. Satte på de nye og når jeg skulle lufte bremsene la jeg merke til at innerklossen lå helt inntil calipperen noe som gjorde at når jeg slapp opp bremsene så gikk skiva trått rundt da klossen satt fast mellom klave og calipper. Tok alt det hverandre igjen og ser på de gamle så er det frest ned et spor i calipperen oppe og nede til innerklossen på ca2mm mens på de nye så er det ikke frest ut spor ergo så er det for mye gods. Kan det være at jeg ha fått til feks uten turbo?

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener at gapet som gir plass til klosser og skive er 2mm mindre på de nye?

Du har ventilerte skiver og lurer på om disse er til ikke-ventilerte?

 

Forskjellen på med og uten ventilering er mer enn 2mm, tipper 10-15mm.

Men du kan jo ha fått feil type, selv om den ikke akkurat er til ventilerte skiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forklarte litt dårlig ser jeg nå. Man setter på innerklossen på calipperen og ytterklossen på braketten så skrur man fast calipperen på braketten. Problemet som jeg får er at når klossene ligger an på braketten etter at calipper er skrudd fast så blir innerklossen trykket fast mellom anleggsflate/glideflate på brakett og den buen inne i calipperen så når jeg slipper opp pedalen så klarer ikke innerklossen og skli tilbake på braketten. På de gamle calipperene så er det en utfresing som gjør at når man trykker calipper litt inn mot brakett for og få på de 2 skruene/glidepinner så er det 2-4mm klaring slik at innerkloss får fritt spillerom til å gli tilbake. Jeg fikk liv i de gamle calipperen så nå fungerer det som normalt men må uansett bytte disse da de er rustne på stemplene og støvkappa er borte. kanskje litt bedre forklart nå. Har og målt tykkelsen på nye kontra gamle i endene og det skiller 4mm i godstykkelse. Jeg bytta klosser på en 1.6 for en uke siden og der var calipperen lik de jeg har fått nå så tror jeg har fått til 1,6L

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med en bekjent nå og jeg har fått feil type. Jeg har ATE system og har fått til Lucas system og til 1,6L men betalt for det jeg egentlig skulle hatt. Da er det tilbake på mandag og bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag satt på de nye calipperene men har nå et annet problem. Pedalen er seig å trykke inn og bremsene tar tak når man har trykket inn ca halvveis og bremsene foran ligger akkurat såpass på at det lukter svidde klosser så tyder på at det er mere luft et sted. Observerte på bremseveskebeholderen at ved siden av påfyllings korken så er det en liten kork man kan skru opp. Lurer på om denne skal være skrudd opp når man lufter pga ABS Pumpa. Har luftet i den her rekkefølgen H.Bak V.Bak H.Foran V.Foran. Byttet bremseslanger på bilen i fjor sommer og opplevde ikke noe problemer da etter lufting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger om en får luft i abs agggregat må en bruke diagnose under lufting for det skal bli bra igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan ser glidepinnene ut innvendig? er de trå i bevegelsen eller er de fine? om de er trå så kan dette være med og bidra til at den henger på litt og føles seig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger om en får luft i abs agggregat må en bruke diagnose under lufting for det skal bli bra igjen.

 

Må vel ha vagcom da vel

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan ser glidepinnene ut innvendig? er de trå i bevegelsen eller er de fine? om de er trå så kan dette være med og bidra til at den henger på litt og føles seig

 

Nye klosser,glidepinner,slanger,skiver,calippere. Broren til kjerringa kommer ut i verkstedet mitt på mandag med luftemine så for prøve det.

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel ha vagcom da vel

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

 

Nei, men egnet diagnoseutstyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takk for alle svar iallefall.

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.