Hvordan løsne Golf 2 dashbordet?

Anbefalte innlegg

Driver med litt renovering av Golfen, og blant annet det klassiske varmeapparatregisteret må ut.

Ettersom jeg ønsker å rydde opp i ledningsrot og annet vil jeg ha ut hele dashbordet. Hittil har jeg løsnet 2stk skruer på enden (døråpningen), 2stk over midtkonsoll (senter av dashbordet) og 1stk inne i handskerommet.

 

Allikevel virker det som det henger igjen noen plass i bakkant av senter og handskerommet.

Noen som husker hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrudd dette på mk2, men fra Passaten mener jeg å huske mutterene i motorrommet er for selve varmeapparatet og ikke dashbordet - stemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det sitter fast i et par skruer fra motorrom også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at de som holder dashen fra motorrommet er høyere opp enn de til varmeregisteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter 2 13mm muttere i vannkassen bakvindusviskerarmene. Ellers er det bare å begynne å tømme dashbordet. Må også ta av "stålrammen" rundt luft kanalene inni dashbordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De til varme registeret er 3 stk totalt i motorrommet bak motoren, 10mm pipe, stikker vel 10-15mm med gjenger ut gjennom mutteren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tross to sjekk av vannkassa tidligere fant jeg tilslutt en 10mm tett oppunder der, så takk for tips folkens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er to stk der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet iallefall at jeg har løsnet en mutter, og har et dashbord ute av Golfen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite oppfølgingsspørsmål:

I stålrammen som sitter rundt varmeregisteret går det to bolter, lik de to man setter på hver side av dashbordet i døråpningen.

Stemmer det ikke at det er en femte slik skrue som skal sitte en eller annen lur plass?

 

Ja, montasje etter lengre opphold på gang... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.