S2 diff og urquattro stikkakslinger

Anbefalte innlegg

Hei folkens, trenger litt hjelp til mitt prosjekt.

Sitter her nå med ein S2 bak diff og urquattro stikkakslinger med store drivknuter.

Flensen (medbringeren) på S2 diffen er for liten til at drivakslingen passer på.

Må ha S2 diff pga. utvekslingen på girkassen og urquattro stikkakslinger pga. større og grovere drivknuter.

Fins det noen orginale VAG deler eg kan bruke for og få dette til og passe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du har S2 bakdiff da? S2 har 108mm medbringere, samme som urquattro.

Her lukter det Audi 80/90 diff, utvekslingen kan likevel være samme som S2.

Du må bare bytte medbringere til noe med 108mm fra eks. s2, s4, audi 100 osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal eg sjekke mål i morgen. Er det diameteren på drivknuten eller boltsirkelen som skal være 108mm?

Er noe mer som ser litt rart ut syns eg, her legger eg ved eit bilde fra diffen. Bilde er tatt på den siden som har hylsen for sperra. Det er kansje ikkje så lett og se på bilde, men syns det er veldig mykje slakk mellom tannhjulene, virker nesten som hylsen er for stor? er ikkje slitasje heller, ser greit du som hylsa er hakket for stor.

Kun toppen av tennene som er i inngrep, og ser nesten ut som det kan hoppe over ved stor belastning.

Uten navn.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her på forumet som har noko formeining om dette ser normalt eller galt ut?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her på forumet som har noko formeining om dette ser normalt eller galt ut?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.