wastegate som føkker? er tom for ideer.

Anbefalte innlegg

Hei folks.

Jeg trenger hjelp av kloke hoder.

Det gjelder a4 1.8t med garret 2860 elle noe i den duren

Skal lade 1.45, men har sunket i løpet av 1 måned ned til 0.5. grunntrykket skal være 0.7. Har trykktesta ALT, blenda dump, kjørt MBC til ingen nytte. Satt trykk på wastegate og staget går ut å inn. Bilen går jevt å fint men lader veldig sakte og lite. Turboen er tight å fin å bruker lite olje å kjørt ca. 40tusen km.

Kan det være noe med wastegaten eller? Staget som har justert seg selv?

Håper på noen tips, er tom for ideer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka om Wastegate faktisk stenger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wastegaten går ut når jeg setter trykk på og inn når jeg slipper. Kan selve "spjellet" forsatt være åpent når loftklokka har gått tilbake?

Har lite lyst å demontere turbo. Livredd for knekte bolter=S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis lokket er skadet så kan det vere, mulig du kan se lokket ved å plukke av DP, men det involverer 4-5 bolter ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier du har 0,5bar ladetrykk (kontra 1,45bar før), grunntrykket skulle ha vært 0,7bar.

- Det skal ikke være mulig å få lavere ladetrykk enn grunntrykket, så noe er helt feil.

- Ta tak i WG-stangen (den som går fra WG til turbohuset), se om du klarer å bevege på denne. Det skal du ikke klare. Hvis det er slark her, så stram opp, til slarken er borte.

- De fleste WG er lukket når man kobler ifra slangen til WG. Du kan jo teste dette....OBS! vær forsiktig nå, turboen vil lade MAX, og det kan skje raskt (i løpet av 50-100rpm).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til som er lurt å sjekke.

Om wategateklokken faktisk er tett.

Bruk ei vakum handpumpe med slange og sett på 1 bars trykk å se om trykket holder seg eller siger ned.

for om du bruker trykkluft, så klart staget beveger seg. får jo så mye trykk det trenger da. men det er det faktiske trykk som gjelder. og det er max ladetrykk.

Bare et forslag. lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

John kristian, om denne hadde vært helt punktert, hadde ikke bilen fått overboost vis alt annet var i orden?

Cato, jeg har lest at det skal være en splint på staget. Kan ts-racing glemt denne og staget har skrudd seg slakt med tiden? Har ikke fått sett hvordan ting ser ut. Sykt trangt kan man si..:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

John kristian, om denne hadde vært helt punktert, hadde ikke bilen fått overboost vis alt annet var i orden?

Cato, jeg har lest at det skal være en splint på staget. Kan ts-racing glemt denne og staget har skrudd seg slakt med tiden? Har ikke fått sett hvordan ting ser ut. Sykt trangt kan man si..:P

Spliten sitter som regel ved eksoshuset, og er der for at WG-staget skal være festet til "WG-eksos-ventilen".

Ja WG kan bli slakkere, men ikke fra 1,45 til 0,5 bar.

Da har noe enten hoppet av / sprukket / nødmodus /...

Hvis turboen ikke hviner, da er det nok turboen som ikke lader (åpen WG / nødmodus / ... ).

Siden du sier at du får lavere ladetrykk enn grunntrykket, da tipper jeg at WG står åpen hele tide. Da kan det være WG-staget som har hoppet av inne ved eksoshuset......men dette er jo meget enkelt å se da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D kunne virke på bilen som om staget har hoppet av, MEN, trykkreduksjonen gikk gradvis fra dag til dag. Jeg får ta en titt på wastegaten snarest:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dette øyeblikk står jeg å ser på wastegate'n.

Den ser fin ut, myk å fin ved bruk av trykkluft, smeller hardt igjen når jeg kutter trykklufta.

I min posisjon har jeg ikke nok makt med fingra til å åpne manuelt.

Når jeg holder trykk på/wastegate'n åpen ser jeg at lokket er litt løst, men henger fint på plass ved åpen og lukket stilling.

Hva kan forårsake lite trykk ved lukka wastegate, ingen lekasje, frakobla slange til klokka og ingen eksoslekasje som jeg kan se eller høre?

Hva med defekt bensinpumpe?

Lambda'n er hvit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øøy... Kan beskrivelsene mine passe til tett katalysator?:):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FEIL FUNNET!!!!!

Tett katt. Så ut som en 150år gammel dassrull som fungerte som en vinpropp i eksosen.

Jeg kappa potta å røska ut hele driten. bilen har aldri spoola opp så fort før:):):)

Takk til alle som har hjulpe meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.