#1 Skrevet Mars 12, 2012 Hei. Ny her på forumet men håper på litt hjelp uansett:) har en 97`caravelle vr6 automat som har fått ett problem. Over natten så mistet den trekkraften. Den er mer enn turtallsvillig det er bare at det ikke flytter seg så fort fremover lenger. Vagcom viser kun feil på oljetemp. gearkasse. Eneste andre kjente feil er at bakpotterøret er av så det må byttes. Har pratet med Oslo automatgear og de har mer tro på at det er motoren. Siden problemet oppsto er det byttet plugger+ledninger, luftmassemåler og luftfilter uten at dette har hjulpet nevneverdig. Ved lavt turtall rykker/lugger bilen litt og det er ellers noe vibrasjon. Kassa går ikke i nødprogram og girer fint. Det "virker" som det er noe som slurer på en måte annet enn i 1. gir Der er det kjapp respons og kraftig rykk ved giring til 2. Fra 2. er det akkurat som om kreftene er borte. Turtallsøkningen er treg opp til ca 3k og raskere derfra uten at det blir mere skyv av den grunn. Håper noen kan hjelpe Mvh. John Jørstad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2012 Kassene på de bilene her er en svakhet..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2012 Ja jeg vet det, fant det ut etter å ha hatt den en stund. Ble grei etter oljebytte. Er vel egentlig på jakt etter noen som kan gi meg svar på symptomene jeg har beskrevet ovenfor eller som har god kjennskap til vr6 motorer generelt. oslo automatgear mener feilen sitter i motoren. Hva vet jeg? Nada peil på automat. som sagt turtallet øker uten noe særlig fartsøkning. Akslerasjon likner faktisk på min gamle 2.4 d uten turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...