#1 Skrevet Mars 12, 2012 Var ute på kjøretur i går til Skien, og på tur nedover synes vi at sola stekte mer enn normalt, og det ble plagsomt varmt i bilen. Skrudde ned temperatur flere ganger uten at det hjalp nevneverdig. Merket etterhvert at det kom veldig varm luft ut av ventilene, men kun i den under frontruten og de to på hver side av dashbordet mot dørene. Senterventilene ga kald luft, men dette var jo ikke nok til å kjøle ned bilen. Ganske plagsomt. Helt på slutten av kjøreturen kom det plutselig vanlig temperert luft i alle ventiler igjen, men problemet var det samme etter en pause og når vi skulle kjøre hjem. Jeg vil tippe at det er en spjeldmotor som har kveldet, som sannsynligvis styrer varmluft til de nevnte ventiler, men ikke til senterventilen. Jeg mener å ha lest noe om det her på forumet en gang, men finner det ikke igjen. Er det noen som har vært borti dette, og kan teorien min stemme, eller er det noe annet som kan medføre tilsvarende symptomer? Jeg har lest ut feilkoder, og ingen feil som kan relatere seg til dette fantes. Tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2012 Pumpeventilenheten som ligger foran torpedoveggen pleier å ryke på disse, da vil du få full varme på ene sonen. Om du tar av dekselet foran torp. veggen så ser du den med to slanger inn og to ut, og to solenoider på toppen. Det samme kan skje om selve klimapanelet har tatt kveld slik som på min. Jeg har liggende en brukt slik ventil som skal fungere som du kan få billig om du vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2012 Takk for det. Jeg fant etter litt googling på diverse søkefraser denne; http://www.audiforums.com/forum/audi-a6-9/ac-blows-hot-air-sides-cold-center-106972/ som omtaler det du nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...