5syl i audi 80 b4, hvilken problemer vill man støte på?

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en tanke om og putte oppi en 5syl 3B motor i bruksbilen..

er en audi 80q, men 4syl 2.0liter, b4. så har jeg en 5syl 3B motor stående, med ledningsnett og hjerne.

passer den oppi med motorfestene til rammevangene? trengs det noen spesielle motorfester/breaketter?

vet den ikke passer på girkasse, men har girkasse som passer til motoren liggende.

og ledningsnett, er det mye knot for å få de orginale instrumentene til å virke? eller å få dette til å starte i det hele? må noe gjøres med resten av drivverk? : klø :

har forsøkt lete på forumet etter noen som har konvertert fra 4 til 5syl på b4 80, men har ikke klart å finne noe, noen som har noen linker? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorfestene på femmeren passer ikke på noen måte i en B4, motorfester må kappes av fra donorbil og sveises på i din. Alt lar seg gjøre men er forferdelig med arbeid. Kjøp heller en ferdig med femmer i ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slapp i dag motoren oppi bilen, på de orginale festene, passa bolt on det! ;) rammevanger og motorfester på en b4 er nok likt til en s2 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig er det likt. Kun b3 det ikke er likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forskjell på b3 og tidligere modeller når man snakker om r4 vs r5. Men finnes kanskje unntak, beste er å fysisk sjekke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, passa på motorfester og girkasse gjorde den iallefall! andre opplysninger jeg kan tilføye er at en må skaffe/lage ny frontbjelke. lage fester for radiator oppi motorrom, lage/finne egnet uttak på innsuget til bremsekraftforsterker, lage fester for oljekjøler og lage ny eksos. sikkert mere også, men det er igrunn det jeg kommer på nå :) biler er foresten en 1992 mod Audi 80 Q med orginalt en 2.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.