Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter tips til felg på min Golf 4. I denne forbindelsen vil jeg gjerne vite hva erfaringer dere har gjort med tanke på bredde/innpress i kombinasjon med senk. Jeg ønsker noe som fyller hjulbuene skikkelig uten å måtte bearbeide karosseriet.

 

Det er denne bilen det gjelder.....

 

IMG_4507.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på sett med 8 og 9" X 18 og 8,5 og 9,5 x 19, men er usikker på om dette går. Og vil det i så fall være innenfor hjulbuer eller vil det stikke ut ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vite innpress / ET på felgene for å finne ut det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x19 et 35 er veldig pent på golf 4 :) jeg har selv kjørt 9x20 et 43 med coilovers å da kjørte jeg relativt lavt :) så alt går vis man vil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha 8.5-9.5x18 må du senke endel for at det skal se pent ut... Så går for noe 8.5x19 ET35 som bård sier.. :)

 

Da i kombinasjon med noe 40/40 senk eller lignende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senk bestilles av P&R en av dagene. Såg på Supersport Black Evolution coilover. Det senker sikkert rikelig på denne;) Heller mot noen fyldige felger i 18" akkurat nå :) Skal tross alt være mulig å bruke daglig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter tips til felg på min Golf 4. I denne forbindelsen vil jeg gjerne vite hva erfaringer dere har gjort med tanke på bredde/innpress i kombinasjon med senk. Jeg ønsker noe som fyller hjulbuene skikkelig uten å måtte bearbeide karosseriet.

 

Det er denne bilen det gjelder.....

 

IMG_4507.jpg

 

Ville vel hatt samme dim foran og bak hvis det er en bruksbil, jeg antar 8,5 ET35 eller 9 ET40 skulle fylle ok ut uten å subbe. 225/40 18 eller 235/35 19 (mer utbredt enn 225/35 19) skulle gå fint. Ville satset på 19 tom, 225/40 er mer vinterdimensjon i mine øyne :) 35 profil ødelegger ikke bilens komfort og brukbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vel hatt samme dim foran og bak hvis det er en bruksbil, jeg antar 8,5 ET35 eller 9 ET40 skulle fylle ok ut uten å subbe. 225/40 18 eller 235/35 19 (mer utbredt enn 225/35 19) skulle gå fint. Ville satset på 19 tom, 225/40 er mer vinterdimensjon i mine øyne :) 35 profil ødelegger ikke bilens komfort og brukbarhet.

 

Takker for svarene :) Blir stadig klokere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bestillt 8,5x18 og 9,5x18 til golfen min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svarene :) Blir stadig klokere :)

 

Bra, pass også på klaring innover til fjærben med coilovers/justerbart på Golf 4 (og Audi A3), kan gjøre at bredfelg butter innover. Kanskje en ide å bestemme seg for sett og prøvemontere før man bestiller dyre hjul... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg absolutt ha i bakhodet ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg absolutt ha i bakhodet ja :)

 

Bra, glemte å poengtere, problemet er evt. foran, bak skal det være god plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra brede bakhjul er for bakhjulsdrevne biler og veldig baktunge 4-hjulsdrevne biler. Framhjulsdrevne biler som golfen skal ha 4 like hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra brede bakhjul er for bakhjulsdrevne biler og veldig baktunge 4-hjulsdrevne biler. Framhjulsdrevne biler som golfen skal ha 4 like hjul.

 

Nå var det ikke meningen å kjøre med bredere bakhjul ;) Bare felgene som skulle være bredere bak. Også er ikke denne ren framhjulstrekk heller :P

Men skjønner hva du mener da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra brede bakhjul er for bakhjulsdrevne biler og veldig baktunge 4-hjulsdrevne biler. Framhjulsdrevne biler som golfen skal ha 4 like hjul.

 

Det kommer vel litt an på hva folk liker å vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra brede bakhjul er for bakhjulsdrevne biler og veldig baktunge 4-hjulsdrevne biler. Framhjulsdrevne biler som golfen skal ha 4 like hjul.

 

et35.. funket i to år her som gull med toyo dekk .. så ikke vet jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjørte med 18x8.5" fremme med 205/40 ET30, og 18x9.5" bake 225/40 ET35 :)

Det fungerte meget bra på min, sjølv om det var en framhjulstrekker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x19 ET 35 med brede dekk subber i justeringsskruen på coilovers dersom du justerer lavere en dekket :) Max 225/35x19, og det er også litt på kanten. Jeg har brukt spacer på 2 biler forran for å ungå dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.