Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan erindre og ha sett en guide på montering av hengerfeste? Skal montere på a8n nå, men ser for meg at det innebærer demontering av 1/2 bilen + masse koding..

det er da ønskelig med en guide for og ikke drite meg ut, om det ikke er til samme bil så hadde det hjulpet mye med andre guider som kanskje kan hjelpe meg med kodingen og det tilhørende der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk , akkurat det jeg trengte

Ser ut som jeg trenger en "AM CODE"

Noen som har denne?

The AM code required can be found in the “coding supplement” on the Audi dealer portals (including ServiceNet).

– Connect a suitable vehicle diagnostic, testing and information system to the vehicle via an online connection, e.g. the vehicle

diagnostic, testing and information system -VAS 5051B-.

– Select (Functions and Components) ((Funktions und Bauteilauswahl)).

– Select the “Direct input of AM code for vehicle alteration” (“Direkteingabe AM-Code für Fahrzeugumbau”) testing programme

from within Action Management (AM).

– When prompted, enter the corresponding code.

– Call up the fault memory of all control units and delete the “Undervoltage” (“Unterspannung”) fault as necessary.

– Test towing functions using a suitable tester (with load resistors) or a trailer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må gjøres online mot fabrikk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, men regner med jeg kan gjøre alt foruten kodinga selv? Er snakk om ca 10.000kr i monteringskostnad, og jeg antar at selve monteringen står for mesteparten av tidsforbruket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, men regner med jeg kan gjøre alt foruten kodinga selv? Er snakk om ca 10.000kr i monteringskostnad, og jeg antar at selve monteringen står for mesteparten av tidsforbruket.

Vi hadde akkurat inne en Crafter som skulle montere hengerfeste, der gikk mesteparten av tiden til koding. Men du kan jo evt bare høre med møller hva de skal ha for kun koding ? Selve koden koster vell også rett i underkant av en tusenlapp vil jeg tro. Dette er noe fabrikken skal ha for softwareoppdateringen. Om det er akkurat slik på din bil også skal jeg ikke si altså :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også tilgang til møller sin monteringsanvisning om det skulle være interessant :) Bare å fortelle hvilken type a8 det er :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært toppers.. er orginalt hengerfeste jeg har, men sikkert samme montering som westfalia.

Er snakk om 2004 a8 D3/4e.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det avtagbart ?

EDIT : Ser det er kun avtagbart å få tak i til disse.

Delenr : 4E0 092 155 A ?

Artikkel nr: 4E0 092 155 A

Bruk i tillegg: kabelsett. S-line diffusor må erstattes med standard diffusor

Kun i kombinasjon med: også S8

Monteringstid: 250TU

Kan ikke kombineres med: Ikke A8L 4.0TDI

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

W00000t ? Jeg handla jo dette kittet fra møller spesiellt til min bil !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lang utgave, er vel ikke det du har?

Og ja du kan montere alt selv og la møller kode etterpå, husk bare å koble riktig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke den L`en der, da passer det jo fint.

Koble riktig... kan vel ikke være så vanskelig med orginalt ledningsnett og monteringsanvisning vel? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det samme delenr da ? Dette er eneste hengerfeste jeg kan finne hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke delenr foran meg, men handla orginalt hengerfeste (avtagbart) og monteringskit (ledningsnett, skruer) så må jo være samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la heller i merke til den L'en der. Men da gikk det jo greit da :) Godt jeg får lagd litt røre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.