Får ikke vekk varsel-lys for håndbrekk/bremsevæske-nivå VW Golf III

Anbefalte innlegg

Heisann,etter en overhaling av bremser bak på Golfen min får jeg søren ikke vekk varsel-lyset for håndbrekk på/lavt bremsevæskenivå. Det er nok væske og har sågar byttet bryter som står på håndbrekket. Er det noen andre ting den varsel-lampen også varsler enn de to tingene ? Kan man evt. sjekke med Vagcom siden bilen har diagnose-kontakt ? Bilen er en 1996 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremslysbryter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningen til lokket på bremsevæskebeholderen. Og flottøren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremselysbryteren funker fint.....har sjekka flottøren også. Bør vel kanskje sjekke at pluggen står skikkelig i også. Kan ikke tenke meg hva annet det kunne være : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne skal vel slukke hvis du kobler ledningen vekk fra flottøren? Denne er vel NO, slik at den blir lukket når nivået synker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne skal vel slukke hvis du kobler ledningen vekk fra flottøren? Denne er vel NO, slik at den blir lukket når nivået synker?
Prøvde det nettopp å det lyste fortsatt.....: rolleyes Tok av pluggen på flottøren for å se om det kunne være dårlig kontakt/irr men det så helt tørt å fint ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å lukk kretsen. Kanskje det er motsatt, at det lyser når kretsen et åpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en liten rar "gummi-propp" oppå bremsevæske-beholderen jeg ikke helt skjønner hva skal være godt for........noen som vet ?

IMG_20120313_130749.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å lukk kretsen. Kanskje det er motsatt, at det lyser når kretsen et åpen.
Det hjalp heller ikke,prøvde å "jumpe" den igår uten hell :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitasjevarslere og ledning til disse da? Har den det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen Golf 3 som har slitasjevarslere da? De går vel uansett på en annen varsellampe?

Jeg vil tro feilen ligger et annet sted. Kanskje ledningen til håndbrekket har gått i klem under spaken og blitt jordet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen Golf 3 som har slitasjevarslere da? De går vel uansett på en annen varsellampe?

Jeg vil tro feilen ligger et annet sted. Kanskje ledningen til håndbrekket har gått i klem under spaken og blitt jordet?

Slitasjevarsler er det ikke på Golf III,iallfall ikke på min. Bør vel kanskje sjekke ledninga ifra bryter på håndbrekket....er det ikke den så får jeg kanskje prøve med Vagcom å se om det dukker opp noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vagcom hjelper ikke i dette tilfellet, i såfall må feilen ligge i abs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei feilen er i en av abs følerne, hadde samma styret på en Vento

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke egen lampe for ABS, da? Og den er OK (dvs lyser ikke) her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gummi saken ved siden av lokket på bremsevæskebeholderen er ikke sund ? hull? ofte sett at skadedyr tygger på de , da går flottørnåla igjennom og lampa lyser ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag-com kan vel funke her om du kan logge inn på abs-modulen, i måleblokkene oppover kommer du til bit-visning av alle brytere, dvs. hånsbrekksbryter, bremsepedal, clutchpedal, slitasjevarslere og sistnevnt bremseveskebeholder.

To eksempler:

Måleblokk:

ccbe511d41ab039cmed.png

I dette tilfellet viser den 1, dvs. påslått/inne.

Da kan du fort finne ut om f.eks håndbrekksbryteren har blitt jordet.

Feilkode kan også bli laget:

I dette tilfellet så påvirker ikke det lampen du har fått opp, men mulig det står noe annet der som kan være til hjelp

8VagComTransScanDTC.jpg

Du nevner at du overhalte bremser bak, såvidt meg bekjent er det ingen slitasjevarslere så da kan den feilkilden utelukkes.

Du skriver at du byttet bryter på håndbrekket, var den gamle defekt? Lyste lampen før du gjorde med brekket eller har den kommet på etterpå? Kan hende at en av pinnene/kabelskoen til bryteren ligger intill gods og at det er det som trigger lampen. Kan det også være så enkelt at brekket ikke kommer langt nok ned til å få trykket inn bryteren, slik at den tror fortsatt brekket står på/dratt opp?

Proppen du har på bremseveskereservoaret er der røret til flottøren sitter og den skal du ikke åpne, den kommer slik at konstruksjonen av tanken, det bare er sånn :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag-com kan vel funke her om du kan logge inn på abs-modulen, i måleblokkene oppover kommer du til bit-visning av alle brytere, dvs. hånsbrekksbryter, bremsepedal, clutchpedal, slitasjevarslere og sistnevnt bremseveskebeholder.

På en gammel golf3 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall på min 91 mod audi 200, men det var også derfor jeg skrev OM du klarer å logge inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.