Felgbredde og innpress S4/A4 B5

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nye sommerfelger og vurdere å gå ned fra 19" til 18". Men da også opp til 9,5" bredde.

Felgene jeg har nå er jo 19x8 ET 35. Ikke noe problem med subbing på di. Men med 18x9,5 ET35 er jeg mere usikker. Kommer til å kjøre med 225/40 dekk og bilen skal senkes mye. Er det noen store problemer med dette eller er det bare snakk om å valse litt?

 

EDIT: Kan ikke ha høyere innpress pga bremsecalipperene vil ta inn i eikene (kommer litt ann på felgene).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9x19 ET 35 bak på min S4 og der stikker felgkanten akkurat utenfor skjermen med bra med senking, så er skeptisk til 9,5 men er bare å prøve. Kan sende deg et bilde jeg har som viser hvor mye det stikker utenfor hvis du gir meg tlf nr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hadde vært kjekt å sett. Nå har jeg skrevet litt med Sindre Fiskerstrand som har 9,5x18 ET30 med litt modifiserte fremskjermer og hjulvinkel så vet det går. Men klarer ikke helt bestemme meg for 18" eller 19" så send meg gjerne bilde på 41305910. Hvis det er greit for det legger jeg ut bildet i tråden når du har sendt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å legge ut det, er ikke så lett å se skikkelig hvordan det er da men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for bildet Bjørn.

 

9x19" ET35

mms_img-1715906876.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha meg nye sommerfelger og vurdere å gå ned fra 19" til 18". Men da også opp til 9,5" bredde.

Felgene jeg har nå er jo 19x8 ET 35. Ikke noe problem med subbing på di. Men med 18x9,5 ET35 er jeg mere usikker. Kommer til å kjøre med 225/40 dekk og bilen skal senkes mye. Er det noen store problemer med dette eller er det bare snakk om å valse litt?

 

EDIT: Kan ikke ha høyere innpress pga bremsecalipperene vil ta inn i eikene (kommer litt ann på felgene).

 

Kult med bred felg, men ville beholdt 19 tommerne og evt nøyd meg med 9 tom, jeg synes 225/40 18 ikke er spesielt sporty på en skikkelig kul og senka bil, blir for mye dekk (my 5 cent). Hadde 9,5x18 med 225/40 på Passat i 2000, og synes det var kongekult da, når jeg ser bildene nå, så synes jeg det er halvkult.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er delvis enig med deg. Synes det kan bli litt vel store hjulbuer ved bruk av 18".

9x19" er absolutt et alternativ selv om jeg helst skulle hatt de så breie som mulig.

Men når mann ser på bilen til Sindre Fiskerstrand så er det jo veldig rått med 9,5x18" også :)

Legg gjerne inn inspirasjonsbilder i tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du jo 18x9,5 med et30 på min gamle A4. 225/35/18 dekk. Dette går innenfor hjulbuen uten valsing.

 

Merk: Det går innenfor hjulbuen med f.eks. mye vekt i bagasjerommet pga. camber. Til vanlig stikker felgkanten utenfor.

 

IMG_1746.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så jo skikkelig strøken ut Simen. Hvordan er det fremme hos deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9.5" ET35, vil det gå mtp. plass innover i hjulbuene foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiden vil vise ;) Går med ET30 så må eventuelt ha en liten spacer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går med både ET30 og ET35 på b5, men husk at S4 har større kalippere enn A4...så -kanskje- man må bruke en liten spacer, alt ettersom hvordan felgen er utformet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og kjører med 9x19 et35. Er ikke sånn sinnsykt lav, men er nå bra lav og den kan jeg ha full bil uten det subber. Men bak er det snakk om mm at det går. Forran tar det litt i innerskjermer til å begynde med, men det går seg nå til :P Har 225/35 dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9*19 ET39 på min B5 :)

 

Tinghuset034.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så jo skikkelig strøken ut Simen. Hvordan er det fremme hos deg?

 

Foran var det 8,5x18 et 35 med god plass etter valsing. Prøvde med 5mm spacer i front, og det gikk også :) men det må valses skal det senkes mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.