Håndbrekk svakt- Passat 2000mod 3b

Anbefalte innlegg

Har en passat 2000mod 1,8T stv og der har eier montert nye calippere fra biltema og klosser. Når jeg drar i brekket så tar ikke bremsene før brekket er halveis oppe og står stille når man drar brekket helt til det sperrer i bilen. Er det noe som må justeres inn ved skifte av nye calippere eller kan det være at disse calipperene skrur seg for lite ut pr klikk på håndbrekk. Har dratt litt i armen og synes stempelet går for lite ut kontra det jeg drar i armen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du må vel justere etter wirer under bilen/ skru vekk varmeskjold midt under bilen så ser du,ligner på en strekkfisk til stål wire.(hadde samme opplevelsen etter bytte av caliper/null handbrems)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke selvjusterende på disse? Mener jeg bare hadde problemer med dårlig brekk de første 1-2 dagene etter kalipperbyttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har titta under det skjoldet og der er det ingenting å justere på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være selvjusterende, men må vell kansje justeres etter bytte av skive / klosser / calipper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se at det er noe å justere på da bremsene blir justert ut når man trykker inn bremsepedalen etter lufting og håndbrekkewire har overhodet ingen justeringsmulighet. Har og prøvd å justere litt på armen på calipper men ingen bedring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får høre med Thomas Andrè Jansen her inne, han har byttet bremse bake på en A4 B5.. Er omtrent likkens system på disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe form for justering på disse. Så da ligger vel feiln i wire? strekt seg sånn? går tregt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

biltema calippere har jeg sliti med selv :( får ikke brekket stramt nok men kan hende vi har samme feil så si ifra vis du finner ut av det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok bort varmeskjoldet og bak det igjen var det et til og jaggu der satt det justeringshylser på begge brekkwirene akkurat som Kent Willy sa og når wirene har strekt seg nok så kommer det fram en oransje o-ring som indikerer at de er utslitte så må kjøpe nye. Blei jo seff bedre etter at jeg justerte wirene men er for mye strekt så er ikke mere å gå på. Har snakket med flere som har biltema calippere og er ikke alle som får brekket til å bli bra så de har kjøpt nye på feks meca,mekonomen og møller og da har det blitt bra så er vel litt ymse disse calipperene. Oppdatering følger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper det ikke skru stempelet litt ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen er funnet og nye wirer måtte kjøpes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.