Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter en del googling legger jeg inn her da jeg ikke finner ut av problemet.:(

Bilen starter fint ved kaldstart men er når bilen er varm problemet oppstår. Bilen dør ut ved start, klarer noen ganger å hente seg inn igjen før den dør ut. Bilen har ingen feilkoder, men har hatt en feilkode som har kommet og gått (16725- Camshaft position sensor - Implausible Signal) Denne er byttet. Bilen har også ny LMM, samt dyttet drev i innsugsmanifoil da denne var knekt.

 

Noen som har idé?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumpi bump..

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde litt lignende symptomer, bortsett fra at man bare gikk utrolig dårlig, samt nøkket litt, når den ble varm. Det var G28 sensoren, veivaksel-posisjonsensor.

 

Det kan jo være G62 sensoren, temperaturføleren som sitter i en av slangene til kjølesystemet. Men alt dette bør komme opp på diagnose. Siden det ikke er noen feimeldinger, så hadde jeg sjekket over vakuumslanger til gasspjeldet, også muligens tatt en titt på gasspjeldet. Tatt en titt på dysene også. Tar deg 10 min å sjekke dysene, sånn ca. Om det er "likt" som på 1,6 motorene, så er det to umbrakoer som holder hele fulerailen. Disse kan du skru løs, koble av bensintilførselslangen og returslangen, samt vakuuslangen til trykkregulatoren (sitter vel foran på fuelrailen). Ta av hettene til dysene, dra ut hele fuelrailen med dysene i. Vær obs på at det sitter en o-ring i hver dyse. Kan også være lurt å få vekk drit og møkk rundt dysene, slik at dette ikke kommer inn i motoren når dysene tas ut/dyttes inn igjen.

PASS på at motoren ikke er varm! :P

 

Lambda kan jo også være et alternativ? Du kan jo prøve å ohme sensorer og relé/kontakter.

 

 

MEN! Oppfører bilen seg normalt når du kjører den? Kun problemer ved start når den er varm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde litt lignende symptomer, bortsett fra at man bare gikk utrolig dårlig, samt nøkket litt, når den ble varm. Det var G28 sensoren, veivaksel-posisjonsensor.

 

Det kan jo være G62 sensoren, temperaturføleren som sitter i en av slangene til kjølesystemet. Men alt dette bør komme opp på diagnose. Siden det ikke er noen feimeldinger, så hadde jeg sjekket over vakuumslanger til gasspjeldet, også muligens tatt en titt på gasspjeldet. Tatt en titt på dysene også. Tar deg 10 min å sjekke dysene, sånn ca. Om det er "likt" som på 1,6 motorene, så er det to umbrakoer som holder hele fulerailen. Disse kan du skru løs, koble av bensintilførselslangen og returslangen, samt vakuuslangen til trykkregulatoren (sitter vel foran på fuelrailen). Ta av hettene til dysene, dra ut hele fuelrailen med dysene i. Vær obs på at det sitter en o-ring i hver dyse. Kan også være lurt å få vekk drit og møkk rundt dysene, slik at dette ikke kommer inn i motoren når dysene tas ut/dyttes inn igjen.

PASS på at motoren ikke er varm! :P

 

Lambda kan jo også være et alternativ? Du kan jo prøve å ohme sensorer og relé/kontakter.

 

 

MEN! Oppfører bilen seg normalt når du kjører den? Kun problemer ved start når den er varm?

 

Takk for godt svar! :)

Burde vel fått opp noen andre feilkoder ja.. Skal sjekke igjen imra og kam sensor feilen er tilbake, noe som skrurrer der iallefall da den er byttet..

 

Skal også sjekke opp det du nevner her imra!

Dumt spørsamål: hva skal jeg sjekke etter i dysene?;) Liker å skru bil men har desverre ikke erfaringen og kunnskapen helt i boks;) Ohming har jeg også null peil på.. Men som de sier: google er din venn!:)

Merker ikke noe under kjøring nei, kun ved varm start det skjer..

Har merket tidligere ett par ganger at ved gasspådrag at den har "hengt" litt for så å slippe og aksellerere skikkelig...ikke merket noe til dette på en stund.. LMM og drevet på innsug (vakumklokke?) har blitt byttet i mellomtiden.

 

-Sigurd

 

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er vel litt i samme gate som deg. Men har heldigvis en far som har skrudd mye bil, bygd bil, og er utdannet maskiningeniør + en del annet, så jeg lærer mye av ham.

 

Tenkte du kunne sjekket om dysene er kokset igjen. Kan også la alle bensinslanger være koblet til mens dysene er ute for å sjekke om kommer bensin ut av dem som det skal. Men pass på at bensinen ikke spruter rundt i motorrom, da det kan være farlig.

 

Men siden du nevner at bilen har nølt ved gasspådrag, så kan absolutt gasspjeldet være stedet å leite etter feil. At bilen dør ut kan rett og slett være at gasspjeldet ikke henger helt med, og derfor ikke stiller seg riktig på tomgang. Jeg holder en knapp på spjeldet ditt. Sitter en senor i spjeldet, om jeg ikke tar feil. Hvordan er turtallet på tomgang til vanlig?

 

PS: Jeg hadde noe kødd med spjeldet på min, uten at det kom opp på noen diagnose (vet ikke om det kommer opp på B5?). Byttet over fra en delemotor, og vips så var turtallet normalt, den dør aldri. Men igjen, så er det skummelt å begynne å bytte i hytt og gevær :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du en grei fordel der ja:)

 

Skal prøve å få sjekket litt i dag, guttungen skal feires imra så får se hva jeg rekker!

Men kommer tilbake når jeg har sjekket litt. Begynner med dyser og vakumslanger.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men bilen er helt kjørbar selv om den dør ut på tomgang, eller? Om bilen går som den skal, og det kun er på tomgang at problemet oppstår, så tror jeg ikke dyser er noe vits å sjekke. Stor sannsynlighet for at det er gasspjeldet da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bilen er i daglig bruk den. Får heller ta en kikk på gass spjeld da..kan dette nullstilles/resettes med VAG-COM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også påpeke at den ikke dør ut på tomgang, men ved start..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel grunninnstille spjeldet eller noe sånt. Har ikke snøring på det, så det får noen andre svare på :P

 

Det er kun når du starter bilen at den dør ut? Tungstartet, eller er det slik at du må bruke gass for å få dratt opp turtallet litt når du starter, før det stabiliserer seg der det skal ligge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel grunninnstille spjeldet eller noe sånt. Har ikke snøring på det, så det får noen andre svare på :P

 

Det er kun når du starter bilen at den dør ut? Tungstartet, eller er det slik at du må bruke gass for å få dratt opp turtallet litt når du starter, før det stabiliserer seg der det skal ligge?

 

Kun ved start ja... Bilen er veldig lettstartet.

Fungerer å ruse litt ved start for å hindre at den dør ut, så kan jo tyde på noe med spjeld.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.