Dekkdimensjon Audi A6 2008

Anbefalte innlegg

Konas A6 trenger nye sommerdekk, de som sitter på er Noen Maxxis dekk i dimensjonen 225/50-17.

Kan jeg bruke andre dimensjoner i 17 " ? F.eks 225/45-17 ?

Felgene tror jeg er 7,5 " brede, noe original greier.

Takk for alle svar !

.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45-17 går fint. Blir bare litt mindre gummi (litt over 1 cm) og litt mer luft mellom dekk og skjerm. Er innenfor ift. rulleomkrets.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk for svar !

Får putte på noen lavere fjærer. = )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må også huske på at bakkeklaringen blir redusert og feilmarginen til speedo går opp samt at turtallet øker noget (kan slå uheldig ut i forhold til forbruk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må også huske på at bakkeklaringen blir redusert og feilmarginen til speedo går opp samt at turtallet øker noget (kan slå uheldig ut i forhold til forbruk)

 

Det er sant ja, litt mer feilvisning pga mindre rulleomkrets, mer korrekt speedometer med større rulleomkrets, men blir nok ikke så mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konas A6 trenger nye sommerdekk, de som sitter på er Noen Maxxis dekk i dimensjonen 225/50-17.

Kan jeg bruke andre dimensjoner i 17 " ? F.eks 225/45-17 ?

Felgene tror jeg er 7,5 " brede, noe original greier.

Takk for alle svar !

.

 

Har hatt tilsvarende bil (A6 4F avant) og dette må jo være nesten 1 tomme for små hjul ala 225/45 17 og 225/40 18. 225/50 17 skal du ha da evt, selv om det sikkert ikke er ulovlig med dimensjonene du nevner. Har ingen annen referanse enn at jeg så en usenka A6 med 235/35 19 engang og det så rimelig dumt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle innspill.

Kunne tenkt meg både 18 og 19 " felger og dekk jeg, men

har ærlig talt ikke sett noen felgpakker jeg liker.

 

Så da får det bli originalt forløpig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.