#1 Skrevet Mars 14, 2012 Konas A6 trenger nye sommerdekk, de som sitter på er Noen Maxxis dekk i dimensjonen 225/50-17. Kan jeg bruke andre dimensjoner i 17 " ? F.eks 225/45-17 ? Felgene tror jeg er 7,5 " brede, noe original greier. Takk for alle svar ! . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2012 225/45-17 går fint. Blir bare litt mindre gummi (litt over 1 cm) og litt mer luft mellom dekk og skjerm. Er innenfor ift. rulleomkrets. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2012 OK, takk for svar ! Får putte på noen lavere fjærer. = ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2012 må også huske på at bakkeklaringen blir redusert og feilmarginen til speedo går opp samt at turtallet øker noget (kan slå uheldig ut i forhold til forbruk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2012 må også huske på at bakkeklaringen blir redusert og feilmarginen til speedo går opp samt at turtallet øker noget (kan slå uheldig ut i forhold til forbruk) Det er sant ja, litt mer feilvisning pga mindre rulleomkrets, mer korrekt speedometer med større rulleomkrets, men blir nok ikke så mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2012 Konas A6 trenger nye sommerdekk, de som sitter på er Noen Maxxis dekk i dimensjonen 225/50-17.Kan jeg bruke andre dimensjoner i 17 " ? F.eks 225/45-17 ? Felgene tror jeg er 7,5 " brede, noe original greier. Takk for alle svar ! . Har hatt tilsvarende bil (A6 4F avant) og dette må jo være nesten 1 tomme for små hjul ala 225/45 17 og 225/40 18. 225/50 17 skal du ha da evt, selv om det sikkert ikke er ulovlig med dimensjonene du nevner. Har ingen annen referanse enn at jeg så en usenka A6 med 235/35 19 engang og det så rimelig dumt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2012 Takk for alle innspill. Kunne tenkt meg både 18 og 19 " felger og dekk jeg, men har ærlig talt ikke sett noen felgpakker jeg liker. Så da får det bli originalt forløpig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...