Anbefalte innlegg

bilen har stått på bukker i lang tid, skiftet dempere, fjærer, foringer etc. bilen skal eu-godkjennes imorgen og jeg har derfor fått tak i katalysatorer. fikk bilen på bakken i går, men nå går den ikke normalt på tomgang, samt at den har en tendens til å dø ut etter gass pådrag, for eksemplel ved lyskryss. når jeg starter bilen synker turtallet(på grensen til å stoppe) for så å hoppe opp igjen. dette skjer flere ganger før det stabiliserer seg. lurer på om kattene kan være årsak dersom disse er tette/slitne. lamda sonde er ny.den kan også i enkelte tilfeller fuske ved gasspådrag, eller som idag da det smallt i eksosen ved pådrag. har brukt søke funksjon, men ble ikke stort klokere. noen med gode forslag? har foruten en ventil som både resirkulerer å slipper i fri luft, men vanskelig for å tru at denne forårsaker dette. vil uansett sette på orginal ventilen.

edit: kjører til vanlig med rak rør som katt erstattere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min e sånn at den ikke går på tomgang etter gasspådrag også!

Men om jeg starter den igjen rett etterpå går den på tom gang! men samme feil når jeg har hatt gasspådrag igjen!

 

Har skiftet tomgangsregulator, massemåler, lambda, spjelbryter, speedsensorene! ingenting hjalp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt denne feil selv...da hadde styreenhet tatt kveld!!

Men har hørt at det ofte også kan være resirkulerings-ventil....sett på den orginale eller f.eks en Forge!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det er noe med potens meteret som sitter på gass spjeldet, dette kan justeres vistnok...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det er noe med potens meteret som sitter på gass spjeldet, dette kan justeres vistnok...

 

Ja kan justeres.Ganske enkelt,det er en torx skrue som låser den fast.Skal justeres slik at du skal høre ett klikk akkurat når du beveger gasspjeldet(blir der gassviren er festet det da).

 

Men har akkurat det samme problemet her i gården og men hos meg er det mest sannsynlig tomgangsventilen som er bananas...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd å rense tomgangsventilen?

 

bilen til en på jobben slet med den, la den i parafin noen timer og renset den etterpå med 5-56 fungerte som ny etter det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd å rense tomgangsventilen?

 

bilen til en på jobben slet med den, la den i parafin noen timer og renset den etterpå med 5-56 fungerte som ny etter det...

 

Ja har prøvd å smøre også videre,men har ikke prøvd parafin trikset.Fikk lånt meg en annen og da forandra problemet seg,fra å dø under kjøring til å bli tungstarta.

Kanksje jeg skal prøve parafin,eller finns det noe annet å bruke?Tenker da på å legge den i noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

parafin eller diesel skal fungere bra, eller dynke den med 5-56 e.l og la den bade i det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg legge i bløt en stk tomgangventil i helga....Takker for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel akkurat disse tingene jeg selv har tenkt på. får se hva som skjer når rak rør og orginal ventil er på igjen. kjører vel innom ES en tur dersom det fortsetter. Emil: du får fortsette å bytte deler til det gir seg,hvis du har råd:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi oss nå hint om hvordan det går da JO..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel akkurat disse tingene jeg selv har tenkt på. får se hva som skjer når rak rør og orginal ventil er på igjen. kjører vel innom ES en tur dersom det fortsetter. Emil: du får fortsette å bytte deler til det gir seg,hvis du har råd:p

mesteparten har jeg fått hjelå av es for å prøve men vi finner liksom ikke helt feilen! d som er rart er at alle delene hadde feilkode også! og tomgangsventilen sto bomfast!

Jonus snakka om å bygge mekanisk tomgang om jeg ikke fikk sjikk på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..rart det der ja. JohnF: jepp, skal holde dere oppdatert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg og har samma problem me min s2. Har byttet tomgangsventilen med ein eg vett funke, men hjalp ingenting.

Har og bytta masse deler, men finne ikke ut ka d e heller..

E vist mange så har dette probleme, håpe någe finne ut ka d e snart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja...2 feil/mangler på eu. senkesett må godkjennes på biltilsynet og nærlys må justeres.(skiftet lykter) firhjuls måling er utført så godkjenningen tror jeg skal gå, men det jeg frykter er at sotfilmen som er proff lagt må bort. noen i trondheim som vet hvor strengt dette er på sluppen? er vel 35 eller 30 film, ikke av den mørkeste sorten. er igrunn ikke det de skal se på, men vet aldri.

 

ikke fått gjort noe mer med tomgangsproblemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er på biltilsynet du tenker på så er vel de noe av de enkleste greieste folkene innen den greia! Værre med politi og lamme verksted!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja tenkte på biltilsynet, men på eu-kontrollen ble det merket 0 på sikt/sideruter, så får håpe det går like problem fritt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var orginal resirk ventil på plass og tomgangen er tilbake på normalt samt at den ikke stopper ved pådrag..men,men et nytt problem har dukket opp. lager ny tråd på den biten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.