Carbonplate fra Torshov Bilrekvisita

Anbefalte innlegg

Kjenner du til Carbonplate fra Torshov Bilrekvisita, og hva slags materiale den er lagd av? Det er åpenbart at det ikke er ekte karbon. Men er det plast, eller kanskje metallplate med karbonlook folie?

Og hvor tjukk er denne plata? Tenkte å kappe den til, og bruke den som bryterpanel.

 

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17311542

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ekte carbon denne, iallfall var den jeg kjøpte for 5 år siden der til samme prisen ekte. 2-3mm tykk, ganske fleksibel.

 

Hvorfor er det åpenbart at det ikke er ekte carbon forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ansatte på Torshov strømmen sa det. Samtidig så er prisen mistenkelig lav til å være ekte karbon.

Men er den stiv nok til å feste brytere på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prismessig så ligger vel tynne ett-lags carbonplater på rundt 1500-2000kr kvadraten? Og denne platen til 259,- på 20x60cm er 0,12kvm, altså ca 2500kr pr kvadratmeter.

 

Den er ganske tynn og fleksibel, så det kommer litt ann på hvor stort panelet/platebiten blir. Er den for eksempel i størrelsesorden 1DIN (som en bilradio) så går det veldig fint. Men til større det blir til mer flimsy blir det for å si det sånn. Men man kan jo lime to biter i sammen eller montere den på en 2mm aluplate for eksempel da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtidig så er prisen mistenkelig lav til å være ekte karbon.

 

Nei, egentlig ikke. På Biltema kan du få kjøpt karbonduk til 499,- for 1 kvm (100x100 cm duk). Denne på torshov kan f.eks. være en kombinasjon av karbon og glassfiber, med karbonduk i ytterste lag, og glassfiber i mellom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prismessig så ligger vel tynne ett-lags carbonplater på rundt 1500-2000kr kvadraten? Og denne platen til 259,- på 20x50cm er 0,1kvm, altså 2590kr pr kvadratmeter.

 

Den er ganske tynn og fleksibel, så det kommer litt ann på hvor stort panelet/platebiten blir. Er den for eksempel i størrelsesorden 1DIN (som en bilradio) så går det veldig fint. Men til større det blir til mer flimsy blir det for å si det sånn. Men man kan jo lime to biter i sammen eller montere den på en 2mm aluplate for eksempel da.

 

Ok, de på Torshov mente ekte karbon var dyrere enn den de hadde. Så da tok jeg det for gitt. :P

Spørs om jeg ikke heller kapper til en sånn metallplate og lakkerer den i bilens farge hvis den plata er for myk. Takker og bukker for svar. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, bra de kjenner sine egne produkter! :P Jeg brukte min for å dekke over et hull i midtkonsollen, var plass til 2din spiller og jeg hadde kun 1din. Metallplate er nok mer stabilt, og det spørs om du merker de 42 ekstra grammene eller hva det blir :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ikkesant:p

Merka ikke 4 passasjerer, fullasta bagasje og bilstereo på 30kg heller. Så de få grammene går sikkert fint. Diesel er kjekt det. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torshov ville ikke bestille carbonplata for at jeg bare skulle se på den. Skulle da tru at de skulle ha den inne når det står i katalogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant restene av plata jeg kjøpte og tok noen bilder til deg. Den er ikke tykkere enn akkurat ett lag med carbonfibre, den er nok støpt under vakuum så epoxyen har trekt helt inn i fibrene, på baksiden kan man se/kjenne teksturen på fiberen.

 

CARBON.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant restene av plata jeg kjøpte og tok noen bilder til deg. Den er ikke tykkere enn akkurat ett lag med carbonfibre, den er nok støpt under vakuum så epoxyen har trekt helt inn i fibrene, på baksiden kan man se/kjenne teksturen på fiberen.

 

CARBON.jpg

 

Okei, tusen takk:) Da blir det nok for tynt, så jeg benytter meg av en metallplate som jeg lakkerer istedenfor. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men anyways; Hvor er det best å kjøpe folie som man kan trekke interiøret med? Er så lei det fiskeskjellet nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.