#1 Skrevet Mars 15, 2012 Har montert linselykter med h3 pærer på min gamle passat b3, men dette er jo standard h4 orginalt, så nær og fjernlys er aldri på samtidig. Er den noen enkel måte å koble om dette på eller må jeg bare legge opp 2 nye reler fra bryteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2012 Det er en enkel måte å koble opp dette ja. Det går en ledning inn til, og to ut fra blinklyshendelen. Som du gjetter, er dette til nær- og fjernlys, og vekslebryteren. Det er 56 som går inn, og deles opp til 56a (fjernlys) og 56b (nærlys). Hvis du tar ut ledningen 56b og kobler den direkte til 56, så vil nærlysene lyse hele tiden. Husk på at du må fremdeles ha 56 og 56a koblet til fjernlys(blinklys)bryteren. Du bør likevel legge opp releer til lysene for å skåne lysbryter, fjernlysbryter og tenningslåsbryter for belastningen. De originale ledningene er også mest sannsynlig slitne, så sjangsen for at du har et betydelig spenningstap er erfaringsmessig absolutt til stede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2012 Da prøver jeg det du sier først, forhåpentligvis blir ikke dette bruksbil lengre enn noen måneder, så får heller koble opp ned nye ledninger å rele når den blir prosjektbil:) tusen takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2012 56 er det sikringsnummer eller? Sett på detta men skjønte ikke helt hva som er hva jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2012 Mente relenummer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 3, 2012 Nei, det er hverken numeret på sikringen eller releet, det er nummeret på ledningen. Det forteller enhver som kan nummerne at denne er til lyset Her er en guide, selv om ikke alt er riktig her. F.eks. står det at 57 er "parking lights", men det er 58 som brukes til parklys, ikke 57. http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 3, 2012 Men hvor er disse ledningskontaktene? Ved bryteren? Unnskyld om dette er litt teit spm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 3, 2012 Ja, på lysbryteren, på blinklyshendelen etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...