Lakkere eller ikke? sideskjørt

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt etter dette jeg lurer på men kunn funnet (tror) di vet.. vel her er greia.. jeg skal lakkere min bil helt ned, men så skal jeg ha på side skjørt.... Og da lurer jeg på.. må jeg ta av dette svarte plast deksle som er der? eller lakke det og sideskjørte og montere? eller?

Håper noen har gjort dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok demontere det sorte plastdekslet for å få plass til sideskjørtet.Jeg måtte iallefall det på min gamle bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette mye jobb eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er festa med dobbeltsidig teip så det er rå makt som gjelder.Løsne på den ene enden og riv i vei.Ikke sikkert du får de av hele,men skal vel ikke bruke de lell.Du må nok regne litt tid på å rengjøre teiprester etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er festa med dobbeltsidig teip så det er rå makt som gjelder.Løsne på den ene enden og riv i vei.Ikke sikkert du får de av hele,men skal vel ikke bruke de lell.Du må nok regne litt tid på å rengjøre teiprester etterpå.

Hva bruker man for å få av teiptrester da? Og er det lakkert under disse?.. ser at det sitter noen plast skruer ved for og bakdør.. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ett eksempel på å løsne lim uten å skade lakk under(JA det er lakk under dekslene) er Würth sin Industri clean,en slags sitrus rense spray.

Må vel ut med de skruene foran og bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe takk.. du har nå spart meg for noen kr i lakkering.. ja da skal jeg gå løs på dette så fort jeg har fri.. takk skal du ha John Fredrik :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte å tenke litt her nå..

Det er dekselet på dørstokkene du mener eller er det listene på dørene?

Dekselet på dørstokkene er teipa fast og listene på dørene er festet med en skrue i bakant på dør,trekk deretter lista bakover.

Regner med at du skal lakke de listene og da er det lettest å lakke de løse.Må nesten av med de for å få på sideskjørta også.

Da håper jeg vi har det klart...Måtte skrive det her før jeg tar kveld bare for å være sikker,hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte å tenke litt her nå..

Det er dekselet på dørstokkene du mener eller er det listene på dørene?

Dekselet på dørstokkene er teipa fast og listene på dørene er festet med en skrue i bakant på dør,trekk deretter lista bakover.

Regner med at du skal lakke de listene og da er det lettest å lakke de løse.Må nesten av med de for å få på sideskjørta også.

Da håper jeg vi har det klart...Måtte skrive det her før jeg tar kveld bare for å være sikker,hehe..

Det satte jeg pris på.. tusen takk.. skal begynne til uka.. må jeg på ett lakkverksted for å få kjøpt Würth sin Industri clean?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

citrusrens fra biltema funker bra den og ;) label off heter den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.