Anbefalte innlegg

Eg tenkte at det ikkje var meir mønster igjen, at det var slitt den, dei dreva om eg kan kalle de det?

Kan du fikse bilde av din aksling og det som er ødelagt? Hvis splinesene er borte, så tar den ikke tak i noe og da får den jo ikke motstand heller, så mulig bilen ender opp som RWD når det ikke er motstand? Jeg veit ikke hvordan det fungerer på disse her dessverre, men er splinesene borte så er det jo nærliggende å tro at det er det som er feilen. Men rart hvis splinesene er borte også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mansjettene er gummien utenpå drivknutene ja.. Om jeg ikke tar feil, så har du 1. generasjons haldex på Golf 4.. Det er vel det samme som Audi sitt Quattro system? Dvs. permanent firhjulsdrift.

Om du nå har bare bakhjulsdrift vil jeg tro det er noe forholdsvis galt med girkassen din.. Jeg anbefaler deg på det sterkeste til å ikke kjøre med bilen, men ta en telefon til Møller..

Noen som vet bedre må gjerne arrestere meg om jeg tar feil.

 

Mvh Magnus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett enkelt tips til deg, jekk opp bilen på ene hjørnet foran. Sett bilen i gir, og roter hjulet. Sitter det fast, alt ok. Roterer det, har du en feil i drivverket foran.

 

Roterer hjulet så følg med på drivakslene foran (begge sider) og se hvor feilen ligger.

Roterer kun akselen helt inn til kassa på den siden du har jekka opp og ikkenoe skjer på andre siden av kassa så ligger feilen inne i kassa.

 

Har ikkenoe for seg å oppgradere knuter/aksler på en TDI, er sterkt nok i bøttevis uansett.

 

Siden eg har "4wd" så blir vel det litt vanskelig å jekke det opp å sette i gir:p

måtte vel ha vert ein bukk om eg skal gjere det!

 

Kan vel sjekke det om eg ruller rundt hjulet med henda og?

 

Skal sjekke ut litt meir iløpet av helga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, bare jekk opp mens den ikke går og bilen er i gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feilen kan jeg tenke meg ligger inne i drivaksel på splinesen der drivleddet sitter fast .. vill gjetting og erfaringmessig så ville jeg begynt med venstre side foran.. gjør som foreslått oppi her . jekk opp med bil i gir, snurr hjulet rundt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du fikse bilde av din aksling og det som er ødelagt? Hvis splinesene er borte, så tar den ikke tak i noe og da får den jo ikke motstand heller, så mulig bilen ender opp som RWD når det ikke er motstand? Jeg veit ikke hvordan det fungerer på disse her dessverre, men er splinesene borte så er det jo nærliggende å tro at det er det som er feilen. Men rart hvis splinesene er borte også.

 

Veit jo ikkje ka som er ødelagt, er jo det som er problemet, har heller ikkje demontert noko

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, bare jekk opp mens den ikke går og bilen er i gir.

 

skjønner tenkte når bilen var på og i gir:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit jo ikkje ka som er ødelagt, er jo det som er problemet, har heller ikkje demontert noko

Trodde det siden du sa at splinesene var slitt/knekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det siden du sa at splinesene var slitt/knekt.

 

Sa ikkje at dei VAR knekt men at det kunne vert:)

 

Men kanskje eg glømte ein viktig detalj her

Det heile skjedde når ein skulle gji gass, så smalt det, ikkje noko svære greie(høglydta altså) men ein hørte det, kanskje det berre va drivknuta/ledd som knakk som fleire har vert borti!

Ska sjå på det i mora tenkjer eg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indre drivledd som virker slitt, noko spesielt verktøy ein trenger?

 

Burde det skiftast på andre sida og i samme slengen?

 

Er Ytre drivledd lik som indre?

Finner kun Ytre på NBS sine sider!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det bare vært slitt ville bilen fortsatt trekt i alle fire, eller er det knekt du mener med slitt..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det bare vært slitt ville bilen fortsatt trekt i alle fire, eller er det knekt du mener med slitt..?

 

Menst sannsynlig knekt då, har ikkje åpna og sitt endå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer når du jekker opp bilen og snurrer på det hjulet der drivleddet er ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen stod i først gir, eg jekka opp frame på venstre(førerside) og snurra på hjulet, det gjekk rundt! så då er det defekt, hørte ein liten rasle lyd så då renka eg med det er ein del av drivleddet som er knekt og laga lyda!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det hjulet går rund med bilen i gir å alle andre hjul på bakken så er enten ei drivknute eller drivakselen røket. Jeg tipper ei drivknute er mest sannsynlig. Men du må skru ut hele drivakselen for å ta den ut å finne feilen. Det må du uansett for å reparere den;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for ca ei uke siden så dro jeg av venstre drivaksel. splines'n tok kveld på indre og aksel. og da fikk jeg å rwd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for ca ei uke siden så dro jeg av venstre drivaksel. splines'n tok kveld på indre og aksel. og da fikk jeg å rwd!

 

Hadde du nokon ulyder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk havari på min syncro også i vinter. En drivknute framme som røk og jeg fikk da kunn trekk på bakhjula, for sattan så fort det slapp bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant no ut av dette, ein mansjett som tar inn vatn, stein og anna dritt forårsaka at indre drivknute(den som er rundt akselen og helder kulelagrene på plass) tok kveld, så då e no det så godt som nytt vertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.