Anbefalte innlegg

Hei,

Prøvde å lete etter et tråd som omhandlet dette allerede, men fant ikke noe. Jeg har en '03 Passat med 'Nemo-speil' (høyre speil er mindre enn venstre) noe jeg synes er utrolig stygt og irriterer meg litt. Jeg er derfor på utkikk etter å få byttet dette. Følger med på forskjellige bilopphuggere og finn i søken, men har ikke funnet noe enda. I følge Møller skal speil fra '05 Passat passe, det jeg lurer på er om det er andre modeller/merker som også passer. Tenker da på Seat/Audi/Skoda.. Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får samme speilet som du har i dag men som er stort på høyre siden ogsp. du må kjøpe den engelske høyrespeilet.

visst ikke så har du jo som du sier selv muligheten til å sette på 05 speil, noe jeg synes er penest på disse.

dette er en veldig enkel jobb og du får kjøpt speil på ebay som er plug and play. koster ca 1500 kroner for et sett.

når det kommer til andre speil så veit jeg ikke om det passer fra en annen modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt optimalt, så finner jeg speilt fra en '05 modell, da får jeg blinklys i tillegg. Vil nok heve utseende på bilen utrolig mye!

Har tenkt på det å kjøpe fra england, men har så langt ikke funnet noe. Så på en Seat Toledo '04 her om dagen, som på biler så veldig lik ut. Men i følge bilopphuggeren, så var det ikke samme feste (skeptisk..)

Det er litt vanskelig å se på bilder om det er det store eller lille speilet når det kun er bilde av en, men er vel bare å lete videre..

EDIT: Jeg fant disse, men synes prisen er veldig lav i forhold til de andre alternativene jeg finner. I tillegg står det ikke noe part nummer eller info generelt om speilene. Tror jeg sender en mail og graver litt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så ikke så galt ut det. eneste jeg stusset litt på er at selgern har 98,4% god rating. best å finne en som har høyere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gamle 2000 modell med 05 speil

Bilder070208%20088%20%28Medium%29.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel Arve svart på det meste i grunn, men legger til litt jeg (mtp søk for andre medlemmer)

En har en Passat (eller bil med tilsvarende speil), 1997 --> 2003/4 med stort + lite speil. En ønsker 2 store speil.

Muligheter:

1. Speil fra 05 modell Passat, disse er like store og har innebygget blinklys. Litt annen utforming på huset. Ender opp med å måtte bytte framskjermer (modifisere), eller kjøre med dobbelt opp med blinklys (finnes det deksel for å skjule hull i skjerm?). Usikker på hvordan det er å koble opp blinklys i speil (om dette ligger klart eller om det må trekkes opp kabel)

2. Engelsk speil. Motsatt i england, dvs stort speil på høyre side og lite på venstre. http://www.ebay.co.uk. Her blir det feil med speilglasset (vidvinkelen). Skal en ha ting 100%, må speilglasset byttes.

3. Speil fra amerikansk modell. I USA ble Passat levert med 2x store speil. http://www.ebay.com. Her vil en få påskrift på speilet "Objects in mirror are closer than they appear" (sikkert noe skrivefeil her). Skal en ha ting 100%, må speilglasset byttes. Men ikke noe krøll med vidvinkelen.

4. Ett eller annet uoriginalt greier. Da ender en vel opp med å måtte bytte begge speila.

5. Hvis en ønsker chrome speilhus, så har http://www.dubstopimports.com originale speilhus som er chrom'et. Har disse selv, og min mening er at passformen er 100% og jeg tror nok at det stemmer at de er originale. Mine er stemplet med delenr også. Dubstopimports bruker ebay, kjøpte mine der (greit mtp paypal osv.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk på nbfbildeler, der hadde de massevis av 05 speil for et par uker siden.

Prisene er ca 1200 pr speil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

deksel til blinklyset på skjerm kjøper dere fra sharan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært veldig skeptisk til å handle derfra. Mye negativ omtale her på forumet. Men er ikke jeg som skal handle. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så ikke så galt ut det. eneste jeg stusset litt på er at selgern har 98,4% god rating. best å finne en som har høyere

Ja, jeg var litt skeptisk selv. Men prisen var veldig forlokkende :P Fikk svar fra selger, vet ikke helt om jeg stoler noe mer på h*n nå...

Hello,

Thank you for your interest!

We always do our best to keep competitive prices, otherwise there wouldn't be any sense for doing business. Also, you don't need to worry about it's quality, as all our previous customers were happy with them and I didn't here about any problems.

They come exactly the same way you see them on the picture with electronic adjustment like stated in the item's description. Mirrors are heated!

By any more questions please feel free to contact me and I'll be happy to help!

Kind regards,

- abs24shop

Sjekk på nbfbildeler, der hadde de massevis av 05 speil for et par uker siden.

Prisene er ca 1200 pr speil.

Fant bare på ene siden.. synes også prisen var litt høy..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 6000 positive karakterer så vil man i blandt ha misfornøyde kunder. Jeg synes også at prisen var urovekkende lav.. 104$ for et par ink frakt, er jo ikke mer enn 600kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 6000 positive karakterer så vil man i blandt ha misfornøyde kunder. Jeg synes også at prisen var urovekkende lav.. 104$ for et par ink frakt, er jo ikke mer enn 600kr.

Det er prisen som både lokker meg og gjør meg skeptisk.. Lurer på om jeg skal prøve, paypal passer jo på pengene mine mens jeg venter på varen. Det jeg synes var litt rart, var at han ikke gav meg part nr på speilene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket delenr skulle det vært? Dette er jo ikke orginaldeler, men kinakopier. Tviler på at de ha noe delenr, i såfall er det vel et internt et som ikke sier oss noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok det.. Lurer på om jeg bare skal slå til, la det stå til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg så bare på prosenten, jeg sjekket dessverre ikke noe mer. men visst han har 6000 positive så burde det nok gå veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så i dag på en nyere Audi A3 (RK 10XXX for de som bor i Stavnager og følger med) og den hadde etter øyemålet samme feste på speilene.. Kanskje jeg skal sende en mail til Audi og spørre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så i dag på en nyere Audi A3 (RK 10XXX for de som bor i Stavnager og følger med) og den hadde etter øyemålet samme feste på speilene.. Kanskje jeg skal sende en mail til Audi og spørre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par av de nevnte speilene på ebay. Fikk de på fredag, alt var som det skulle. Ser ut til å være "billig" plastikk, men ikke noe værre enn alt annet av tredjeparts bildeler (innpro, FK, depo etc..)

Dekslene blir lakkert nå denne uken, så tenker jeg de blir montert til helga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger du opp noen bilder når de er lakkert og montert? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd og mangler bilder av speilene montert, har du det? Hvordan var monteringen? Jeg skal allerede ha bilen inn på lakkering og har mulighet for å få speilene lakkert, så trenger ikke å få det gjort på forhånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man montere disse blendedekslene, er det ikke lov med dobbelt opp av blinklys?

Evt bare la være å koble opp blinklyset i speilene.

I første øyekast ser det ut som at de speilene jeg fikk har både parklys og blinklys..(?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal det ikke være lov med blinklys på speil i tillegg til på siden av bilen..(?)

Hva mener du med parklys i speilene? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal det ikke være lov med blinklys på speil i tillegg til på siden av bilen..(?)

Vet ikke, jeg fikk bare inntrykk av at man måtte montere blendedeksler på skjermen osv.? Synes jo ikke det så spesielt pent ut. Så om man kan ha to sett blinklys så er jo det bra.

Hva mener du med parklys i speilene? :P

Det er to sett med kabler/dioder, tenkte derfor at ene kretsen er blink, og den andre var park.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.