Anbefalte innlegg

Har kjøpt noen 165.35.18 jeg prøver å få på noen 8x18 men får det ikke til.

Noen som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du ikke dekket på felgen eller får du ikke luft i det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startgass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekket er på felgen men får ikke luft i det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd mange ganger med startgass også :) hvis noen er i Oslo område og har lyst å prøve så er det bare å skrike ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med jekkestropp rundt dekket?

hvis ikke har dem utstyr for dette på litt større dekkshapper.

En handholdt tank med kran på som skyter luft inn langs kanten av dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd stropp og med "shocker" som de kaller tanken som skyter inn luft. Har en kompis som jobber på dekkmann så holder på der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic, mene hvor fant du så smale dekk? Det minste jeg fikk tak i var 205/40/18..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykkelslange (fra for eksempel Biltema til 40,- pr stk) på begge sider med litt luft i så det blir tett, og så er det vel bare å fylle luft i dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkstrekkprosjekt selges snart, nå er jeg lei :P skal prøve med slanger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå ganske ekstremt det du prøver på også da:p Selg dekkene eller bytt de inn i noen 205/35-18. Når det ikke en gang ligger noe på Tyrestretch med den dekkdimensjonen og bredden på felgen, så tyder det på at det er no-go.

165 på 8" ser jo tross alt sånn ut:

8_165_40_R16_Nankang_NS2_2_595.jpg

8_165_40_R16_Nankang_2_595.jpg

Ser pent ut med 205/35:

8_205_35_R18_595.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt noen 165.35.18 jeg prøver å få på noen 8x18 men får det ikke til.

Noen som kan hjelpe?

Dett ville jeg vel bare droppa hvis ikke hjulene er til en liten bil, selv da ville jeg valgt 185/35.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå ganske ekstremt det du prøver på også da:p Selg dekkene eller bytt de inn i noen 205/35-18. Når det ikke en gang ligger noe på Tyrestretch med den dekkdimensjonen og bredden på felgen, så tyder det på at det er no-go.

165 på 8" ser jo tross alt sånn ut:

8_165_40_R16_Nankang_NS2_2_595.jpg

8_165_40_R16_Nankang_2_595.jpg

Ser pent ut med 205/35:

8_205_35_R18_595.jpg

Ser jo rimlig teit ut da !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noen latterlig små dekk. Her er de på 5.5x18 felger på en iMiev. Skal godt gjøres å få klemt disse ut på en 8" felg.

18AW_i_001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo rimlig teit ut da !

Det gjør det, ja, og jeg er glad i strekte dekk - men alt med måte. Er ikke så kult å miste dekket pga. ekstrem strekk - bare spør meg eller Morten Øiamo, som erfarte dette med 3BGen hans:p

Skal ikke påtvinge trådstarter noe eller starte en Nankang-vs-annet-diskusjon, men ved å gå opp til 205/35 så får man et dekk som er godt å kjøre med også:) Tror neppe 165/35 eller 185/35 er så godt å kjøre på i utgangspunktet, så da hjelper det jo ikke med hard gummi attpåtil. Men ved å velge en sånn dekkdimensjon så er det kanskje ikke kjørekomfort som er førsteprioritet heller, når jeg tenker meg om:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Noe av det mest for Jæ***ge jeg har sett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ved å velge en sånn dekkdimensjon så er det kanskje ikke kjørekomfort som er førsteprioritet heller, når jeg tenker meg om:p

Med en slik dekkdimensjon er det vel neppe å kjøre bilen som er prioritet i det hele tatt?? : faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan snu på den flisa mange ganger og finne nye sider hver gang, ja:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør det, ja, og jeg er glad i strekte dekk - men alt med måte. Er ikke så kult å miste dekket pga. ekstrem strekk - bare spør meg eller Morten Øiamo, som erfarte dette med 3BGen hans:p

Skal ikke påtvinge trådstarter noe eller starte en Nankang-vs-annet-diskusjon, men ved å gå opp til 205/35 så får man et dekk som er godt å kjøre med også:) Tror neppe 165/35 eller 185/35 er så godt å kjøre på i utgangspunktet, så da hjelper det jo ikke med hard gummi attpåtil. Men ved å velge en sånn dekkdimensjon så er det kanskje ikke kjørekomfort som er førsteprioritet heller, når jeg tenker meg om:p

Jepp poenget her er vel ikke om man får på dekket eller ei, men hvordan bil dette skal på. 165/35 er jo nesten 2 tommer mindre enn 205/35, dvs burde vel ikke vurderes på samme bil i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke påtvinge trådstarter noe eller starte en Nankang-vs-annet-diskusjon, men ved å gå opp til 205/35 så får man et dekk som er godt å kjøre med også:) Tror neppe 165/35 eller 185/35 er så godt å kjøre på i utgangspunktet, så da hjelper det jo ikke med hard gummi attpåtil.

Alternativet er å skaffe en smalere felg (hvis det lar seg gjøre). Det kommer jo an på bilen, og hvilken rulleomkrets han bør ha. Som bildet jeg la ut viser, så passer 165/35 på små biler, sikkert noe av grunnen til at det ble utviklet i utgangspunktet. I-mjauen der kjører vel på 145/65R15 originalt foran, og 175/55R15 bak hvis jeg ikke husker feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp poenget her er vel ikke om man får på dekket eller ei, men hvordan bil dette skal på. 165/35 er jo nesten 2 tommer mindre enn 205/35, dvs burde vel ikke vurderes på samme bil i det hele tatt.

Det er forsåvidt sant, men da har man i utgangspunktet valgt enten feil dekk eller feil felg, for å se det på den måten.

Det avhenger av bilen, ja, men er jo mange som kjøper sånne dekkdimensjoner kun for å få strekk også, selv om de ikke nødvendigvis trenger det rent plassmessig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil forøvrig rette en stor takk til ekstremstrekk-folket, for å gi biltilsynet noe nytt å henge seg opp i så de kanskje mister litt fokusen på livsfarlige ting som senkesett og uoriginale eksosanlegg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må gå, gjør ikke dette for å bruke dem til vanlig bruk. Er vel kun for å se om det går. Skal prøve med slanger i morgen tenkte jeg. Og ja, det blir nok ikke pent nei.

ImageUploadedByTapatalk1331946650.330118.jpg

ImageUploadedByTapatalk1331946671.929535.jpg

ImageUploadedByTapatalk1331946739.600355.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på 165/45-15 på 8x15 en gang i tiden... Gikk "greit" å få luft i dem med startgass

siden.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.