Anbefalte innlegg

Hvilke alternativer har jeg til lovlig felg/dekk/innpress (A4 B6) når standard godkjent i vognkort er:

7J16 H2 LI 89 ET 42

 

Pr idag har jeg felgene som fulgte med bilen:

 

7J16 H2 ET 42 med 205/55/16

8J18 H2 ET 43 med 235/40/18

 

Mitt "problem" er at bilen er litt for lav til den veien der vi bor med 7J16 H2 ET 42 med 205/55/16, skulle gjerne hatt bilen litt opp igjen (S-line understell)

 

Har sett litt på disse kalkulatorene på nett, men går meg litt vill i alle tall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan øke rulleomkretsen opp til 5% og sporvidden med 15mm pr aksling. Altså 7,5mm ET pr felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan øke rulleomkretsen opp til 5% og sporvidden med 15mm pr aksling. Altså 7,5mm ET pr felg.

 

Betyr det da at mine 8J18 H2 ET 43 med 235/40/18 ikke er innenfor sporvidde reglen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det da at mine 8J18 H2 ET 43 med 235/40/18 ikke er innenfor sporvidde reglen?

 

Det gjelder kun for innpress på felgene, ET42 kontra ET43 er kun 2mm pr aksling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjelder kun for innpress på felgene, ET42 kontra ET43 er kun 2mm pr aksling.

 

Aha, det foklarte en del, takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt.

 

Dvs at å gå fra ET35 til ET45 ikke er lov i og med at sporvidden endres 20mm?

Har jeg forstått det riktig? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt.

 

Dvs at å gå fra ET35 til ET45 ikke er lov i og med at sporvidden endres 20mm?

Har jeg forstått det riktig? :)

 

Helt riktig

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

 

Finn Kristian; Er en sannhet med modifikasjon det.

 

Se innlegga mine i tråden jeg linker til

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=233513

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke alternativer har jeg til lovlig felg/dekk/innpress (A4 B6) når standard godkjent i vognkort er:

7J16 H2 LI 89 ET 42

 

Pr idag har jeg felgene som fulgte med bilen:

 

7J16 H2 ET 42 med 205/55/16

8J18 H2 ET 43 med 235/40/18

 

Mitt "problem" er at bilen er litt for lav til den veien der vi bor med 7J16 H2 ET 42 med 205/55/16, skulle gjerne hatt bilen litt opp igjen (S-line understell)

 

Har sett litt på disse kalkulatorene på nett, men går meg litt vill i alle tall :)

 

Du skriver ikke hvordan du vil heve bilen (dekk- eller fjærskift), men du kunne jo vurdert 225/45 18 dekk evt, litt under 1 tomme større enn 235/40 18 og da blir bilen ca 1 cm høyere under. Egentlig er det bedre å skifte fjærene istedenfor å sette på for store hjul, men er jo litt synd å ta av s-line fjærene også da, hvis du skal selge bilen om noen år vil kjører sikkert ha dem på en slik bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver ikke hvordan du vil heve bilen (dekk- eller fjærskift), men du kunne jo vurdert 225/45 18 dekk evt, litt under 1 tomme større enn 235/40 18 og da blir bilen ca 1 cm høyere under. Egentlig er det bedre å skifte fjærene istedenfor å sette på for store hjul, men er jo litt synd å ta av s-line fjærene også da, hvis du skal selge bilen om noen år vil kjører sikkert ha dem på en slik bil.

 

Tanken var å heve den litt med dekk ja :)

Satt akkurat og kikket på denne dimensjonen, tror det skal gi nok løft til at veien her hjemme går smertefritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.