Anbefalte innlegg

Bilen fusker ved javn fart ikke ved pådrag

noen som har vært borti det?

Byttet fordeler lokk og rotor i dag men det hjalp ikke

er det andre ting som kan ha noe med dette og gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske viktig at du forteller hvilken motor det er, gjerne årsmodell også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VOLKSWAGEN

Modell: GOLF (III)

Typ: 1.6

Registreringsår: 1996-1999

 

TYPEINFO

 

Karosserikode: 1H

Motorkode: AEK/AFT

Motoreffekt: 74

 

 

Trodde kanskje jeg hadde funnet feilen men det hjalp ikke og bytte til nytt

 

Det er det rart den gikk i det hele tatt

 

 

 

DSC_0072-2.jpg

 

DSC_0071-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det så ikkje bra ut,skift pluggene og.Så tenker eg at problemet er vekke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut plugg 1 og 4 de så bra ut men hvordan får en ut

de pluggene under innsuget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det har eg ingen aning om:o,men hvis de så fine ut.Så tror eg nesten av de andre ser bra ut og.Tenkte gjerna siden rotoren så så jævlige ut,at rotoren ville gi dårlige impulser til alle pluggene dine.Men uansett, du bør sjekke/ rense fordeler lokk og se på de to andre pluggene.Det er nok at en plugg er dårlige, så har du et problem.Kostnaden med fordeler lokk og plugger til den bilen, er uansett ikkje så store uansett:).men som sagt, rens både plugger og lokk før du kjøper nytt:)

Tok ut plugg 1 og 4 de så bra ut men hvordan får en ut

de pluggene under innsuget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk vinkelledd og forlenger til pluggene.

Litt kronglete første gangen :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt må du demontere øvre del av innsuget, husk ny pakning hvis du gjør dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet coil i dag og gjort rein lmm men det hjalp ikke no

men det jeg tenker på ligger feilkoder lagret på denne bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt må du demontere øvre del av innsuget, husk ny pakning hvis du gjør dette.

 

Tar maks 15min med skralle, forlenger og vinkelledd :-)

Biltema har en fin avdrager til plugghettene, eventuelt så går det med en flatskrutrekker mellom topp og hett

Jeg har byttet coil i dag og gjort re :-)in lmm men det hjalp ikke no

men det jeg tenker på ligger feilkoder lagret på denne bilen?

 

Ikke bytt noen ting før du har lest av feilkoder.

Det kan være alt fra temp.føler, spjeldhus, lambda, kondens til dårlig jording.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fra tønsberg område som har vag-com som kunne lest ut feilkoder?

 

 

Når bilen er kald må jeg sitte inni og holde den i gang sto på tomgang nå

satt på ac da døde den ut med en gang har fått ut en pluggene i mitten

den var det masse belegg på så ut som koks på den ene så den tror jeg ikke er skiftet på

lenge gjorde denne så rein jeg klarte men det hjalp ikke hvordan kan jeg finne ut om

det er igjennomslag eller noe annet galt med den sylynderen alle andre plugger så bra ut utenom den ene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra triks for å teste gnist er å ta av pluggledningene, ta på den en gummihanske (udigg å få støt fra dette ;) ), ta en løs plugg i en av plugledningene. Så noen til å dra bilen på startern, mens du holder pluggen som er i plugledninga lenger og lenger fra godsett... gnisten skal orke å hoppe mer enn 2-4cm, hvis ikke så har du trolig en feil på tenningsanlegget i form av dårlig coil, dårlig fordeler/rotor, plugledninger eller jording.. Dette vil man som regel ikke få ut som feil når man leser ut feilkoder.

 

Dårlig forklart, men håper det var klart nok :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar jeg skal teste litt i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er alt byttet bilen lugger ikke mere men den går ikke på tomgang hva kan være feil da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sånn nå at når bilen er kald slipper jeg gassen da så stopper den momentant

når den er driftsvarm hender det at den går men den går ned på ca 400-500 omdr.

Eller så stopper den helt ganske kjedelig i lyskryss må starte nesten på nytt hver gang,

hva skal jeg sjekke da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk Lmm vis du har det på denne?, eventuelt prøv å kjøre uten Lmm tilkopplet

Det er sånn nå at når bilen er kald slipper jeg gassen da så stopper den momentant

når den er driftsvarm hender det at den går men den går ned på ca 400-500 omdr.

Eller så stopper den helt ganske kjedelig i lyskryss må starte nesten på nytt hver gang,

hva skal jeg sjekke da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe at bilen går magert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg tar av lmm så stopper bilen tvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir byttet i morra den går nesten på ca 500 omdr nå uten og stoppe men da er den varm ikke kald

: mad :

 

Jeg tok av lamda men det er ingen forskjell,den begynte og (nesten gå på tomgang) etter jeg gjorde reint gass spjeld huset

 

Er det noe tomgangsregulator på denne bilen? 1997 1.6 i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir byttet i morra den går nesten på ca 500 omdr nå uten og stoppe men da er den varm ikke kald

: mad :

 

Jeg tok av lamda men det er ingen forskjell,den begynte og (nesten gå på tomgang) etter jeg gjorde reint gass spjeld huset

 

Er det noe tomgangsregulator på denne bilen? 1997 1.6 i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha noen med eksos og gjøre?

den er rusten stort sett over alt så det fiser godt

 

Nå går den nesten bra slitter litt med kald start og litt opp og ned på tomgang

noen andre ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge lekkasjen er etter lambda,så har det ingenting å sei.virker det som om bilen går fett og soter osv...?.absolut ingen forandring når du kjører uten lambda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går greit nå men ikke på kaldstart eller helt 100 på tongang,nei det er ikke forskjell med

eller uten lamda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.