#1 Skrevet Mars 16, 2012 Bilen fusker ved javn fart ikke ved pådrag noen som har vært borti det? Byttet fordeler lokk og rotor i dag men det hjalp ikke er det andre ting som kan ha noe med dette og gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2012 Det er ganske viktig at du forteller hvilken motor det er, gjerne årsmodell også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2012 (endret) VOLKSWAGEN Modell: GOLF (III) Typ: 1.6 Registreringsår: 1996-1999 TYPEINFO Karosserikode: 1H Motorkode: AEK/AFT Motoreffekt: 74 Trodde kanskje jeg hadde funnet feilen men det hjalp ikke og bytte til nytt Det er det rart den gikk i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2012 det så ikkje bra ut,skift pluggene og.Så tenker eg at problemet er vekke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 16, 2012 Tok ut plugg 1 og 4 de så bra ut men hvordan får en ut de pluggene under innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2012 Akkurat det har eg ingen aning om:o,men hvis de så fine ut.Så tror eg nesten av de andre ser bra ut og.Tenkte gjerna siden rotoren så så jævlige ut,at rotoren ville gi dårlige impulser til alle pluggene dine.Men uansett, du bør sjekke/ rense fordeler lokk og se på de to andre pluggene.Det er nok at en plugg er dårlige, så har du et problem.Kostnaden med fordeler lokk og plugger til den bilen, er uansett ikkje så store uansett:).men som sagt, rens både plugger og lokk før du kjøper nytt:) Tok ut plugg 1 og 4 de så bra ut men hvordan får en ut de pluggene under innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2012 Bruk vinkelledd og forlenger til pluggene. Litt kronglete første gangen :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2012 Alternativt må du demontere øvre del av innsuget, husk ny pakning hvis du gjør dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 17, 2012 Jeg har byttet coil i dag og gjort rein lmm men det hjalp ikke no men det jeg tenker på ligger feilkoder lagret på denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 17, 2012 Alternativt må du demontere øvre del av innsuget, husk ny pakning hvis du gjør dette. Tar maks 15min med skralle, forlenger og vinkelledd :-) Biltema har en fin avdrager til plugghettene, eventuelt så går det med en flatskrutrekker mellom topp og hett Jeg har byttet coil i dag og gjort re :-)in lmm men det hjalp ikke nomen det jeg tenker på ligger feilkoder lagret på denne bilen? Ikke bytt noen ting før du har lest av feilkoder. Det kan være alt fra temp.føler, spjeldhus, lambda, kondens til dårlig jording. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 17, 2012 Noen fra tønsberg område som har vag-com som kunne lest ut feilkoder? Når bilen er kald må jeg sitte inni og holde den i gang sto på tomgang nå satt på ac da døde den ut med en gang har fått ut en pluggene i mitten den var det masse belegg på så ut som koks på den ene så den tror jeg ikke er skiftet på lenge gjorde denne så rein jeg klarte men det hjalp ikke hvordan kan jeg finne ut om det er igjennomslag eller noe annet galt med den sylynderen alle andre plugger så bra ut utenom den ene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 18, 2012 Bra triks for å teste gnist er å ta av pluggledningene, ta på den en gummihanske (udigg å få støt fra dette ), ta en løs plugg i en av plugledningene. Så noen til å dra bilen på startern, mens du holder pluggen som er i plugledninga lenger og lenger fra godsett... gnisten skal orke å hoppe mer enn 2-4cm, hvis ikke så har du trolig en feil på tenningsanlegget i form av dårlig coil, dårlig fordeler/rotor, plugledninger eller jording.. Dette vil man som regel ikke få ut som feil når man leser ut feilkoder. Dårlig forklart, men håper det var klart nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 18, 2012 Takk for alle svar jeg skal teste litt i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 19, 2012 Da er alt byttet bilen lugger ikke mere men den går ikke på tomgang hva kan være feil da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 19, 2012 Det er sånn nå at når bilen er kald slipper jeg gassen da så stopper den momentant når den er driftsvarm hender det at den går men den går ned på ca 400-500 omdr. Eller så stopper den helt ganske kjedelig i lyskryss må starte nesten på nytt hver gang, hva skal jeg sjekke da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 20, 2012 Sjekk Lmm vis du har det på denne?, eventuelt prøv å kjøre uten Lmm tilkopplet Det er sånn nå at når bilen er kald slipper jeg gassen da så stopper den momentantnår den er driftsvarm hender det at den går men den går ned på ca 400-500 omdr. Eller så stopper den helt ganske kjedelig i lyskryss må starte nesten på nytt hver gang, hva skal jeg sjekke da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 20, 2012 Vil tippe at bilen går magert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 20, 2012 Hvis jeg tar av lmm så stopper bilen tvert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 20, 2012 Bensinfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 20, 2012 (endret) Det blir byttet i morra den går nesten på ca 500 omdr nå uten og stoppe men da er den varm ikke kald Jeg tok av lamda men det er ingen forskjell,den begynte og (nesten gå på tomgang) etter jeg gjorde reint gass spjeld huset Er det noe tomgangsregulator på denne bilen? 1997 1.6 i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 20, 2012 (endret) Det blir byttet i morra den går nesten på ca 500 omdr nå uten og stoppe men da er den varm ikke kald Jeg tok av lamda men det er ingen forskjell,den begynte og (nesten gå på tomgang) etter jeg gjorde reint gass spjeld huset Er det noe tomgangsregulator på denne bilen? 1997 1.6 i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 22, 2012 Kan det ha noen med eksos og gjøre? den er rusten stort sett over alt så det fiser godt Nå går den nesten bra slitter litt med kald start og litt opp og ned på tomgang noen andre ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 22, 2012 så lenge lekkasjen er etter lambda,så har det ingenting å sei.virker det som om bilen går fett og soter osv...?.absolut ingen forandring når du kjører uten lambda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 22, 2012 Bilen går greit nå men ikke på kaldstart eller helt 100 på tongang,nei det er ikke forskjell med eller uten lamda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...