#1 Skrevet Mars 17, 2012 Er det mulig å få tak i hvit bakgrunner på instrument til A6 c4 TDI (turteller, speedometer osv...)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2012 Hiv inn ett S6 instrument 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2012 Kan være litt dumt å hive inn et instrument fra s6 siden i forhold til turteller og speedometer.. vil jo ikke stemme overens og i tilegg hvis du ikke har kjørecomputer som denne bilen kom med orginalt så vil det vel bare bli surr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2012 Er vel bare å kode om speedo på disse bilene, men så klar så vil en del av turteller skiva aldri brukes, men en tdi har vel ikke turteller for å se hvor langt du kan dra bilen på turtall heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2012 Kjører selv A6 2.8 V6 bensin instrument i min A6 1.9tdi , og kjørte med S6 speedo tidligere og har ingen problemer med dette. -Med vagkom kan man kode om til hvilken motor man vil slik at turteller stemmer , altså alle motorene C4 ble levert med Og som Ola sier , har ingenting å si om turteller går til 7000rpm , for Man ligger mellom 800rom og 4000rpm uansett. -Speedometer fungerer som vanlig. -Kjørekomp kan man få til å fungere ved å montere orginal hendel , det har jeg gjort og dette er en enkel oppgave. -Hadde minisjekk fra før , og har nå autosjekk.... , og det fungerer innenfor det som er levert orginalt på bilen. Og resterene lamper lyser som det skal. -S6 instrumentet hadde glødelampe , men på A6 instrumentet lyser CAT istedet for glødelampa. Dette Synes jeg er den beste rløsningen , orginalt ser best ut , og iforhold til slike plasma skiver er det jo normalt lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2012 ok det var jeg ikke klar over kjekt å vite.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2012 Jeg har hatt i tankene og sette in et instrument som nevnt over^^. Men bilen min har ikke autosjekk eller kjørecomputer. Trodde dette var mye styr å få til å fungere? Er det ikke sånn at di bilene som har orginalt autosjekk og kjørecomputer har sin egen styreboks osv? eller er jeg helt på tur? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2012 Jeg har hatt i tankene og sette in et instrument som nevnt over^^. Men bilen min har ikke autosjekk eller kjørecomputer. Trodde dette var mye styr å få til å fungere? Er det ikke sånn at di bilene som har orginalt autosjekk og kjørecomputer har sin egen styreboks osv? eller er jeg helt på tur? hehe For å få kjørekomputer til å fungere opptimalt , må det det hentes info fra ECU. Dette er fullt mulig å gjøre Men jeg monterte hendel Uten å hente info fra ECU, og kan velge mellom kjøretid , Gjennomsnitts fart og rekkevidde på tanken. Når det kommer til Autosjekk så KAN det være forskjeller. på min A6 , som er solgt sent i 97 så fungerer Autosjekk! Og den hadde ikke Autosjekk på det orginale instrumentet. Og jeg får opp de varsler som den skal. (høy vanntemp , lavt oljetrykk , lavt dieselnivå osv) MEN , jeg er usikker på om det var forskjell på de siste årsmodellene på C4 med tanke på dette. Min A6 har bla en egen knapp til Åpning og stenging av sentrallås på døra (lik B5) , dette har jeg ikke sett i andre A6 bortsett fra 97modeller. Så om det er noe som er montert siden det er en av de siste C4 som ble solgt (solgt ny i august 97, C5 tok jo over på slutten av 1997.) skal jeg være forsiktig med å si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2012 Jeg har heller ikke slik bryter på døra, men det har min far i sin 96/97 A6 2,5tdi q. Er det mulig for meg å montere s6 eller a6 speedo med kjørekomp. å få dette til å fungere på min a6 2.5 tdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2012 Du vil iallefall få de samme valgene som jeg har , men henter du info fra ECU , så skal det være mulig å få opp resten også Det er 1 eller 2 ledninger som skal til ECU , og de følger med ledningsnettet til Hendel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2012 Kjøpte du ny fra kufatech eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 18, 2012 Nei , plukka av en S4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 18, 2012 min er da en 94 mod alså første a6 som kom. så det vil vel fungere dårlig på min? hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...