#1 Skrevet Mars 17, 2012 (endret) Da har S4 fått seg ett illebefinnende igjen. Jeg byttet clutch og svinghjul ifjor sommer. Bilen fungerte veldig bra og jeg kjørte 1200km før utløserlageret havarerte. Dette tok knekken på triggerpinnen på svinghjulet. Jeg leverte bilen på verksted for å få fikset dette. Jeg fikk bilen igjen, og kjørte hjem ca 3mil. Parkerte i garasjen og får ikke start på den nå. Bilen får bensin og alle pluggene går gnist. Dette skal vel være oppskrifta på start!? Jeg har byttet hallgiver, 2 sensorene mellom blokk og girkasse. Klaringa mellom sensor og triggerpinne på svinghjul er 0,5-1mm så den burde være grei! Jeg prøvde å trille den igang igår i en bakke. Helt dødt, og null tegn til tenning. Jeg begynner å bli tom for ide'er nå. Jeg har lest samletråden flere ganger, men ingen som har hatt lignende problem.. Håper noen har tips til hva jeg kan gjøre? Skal ta en prat med verkstedet på mandag, for jeg har aldri hatt slike problemer før! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2012 I bunn og grunn trenger en motor 3ting for å gå: Bensin, gnist og kompresjon. For at den skal gi bensin og gnist må diverse faktorer stemme, der i blant timing av register, da den må ha signal samtidig fra hallgiver og svinghjul for å gi gnist og bensin. Så sensorer virker til å være ok på din motor. Første bud er å ta en diagnose. Da vil man gjerne få frem noen tips. Kinner bilen helt normalt på starteren ? Hvordan har du sjekket at den får bensin og gnist ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2012 (endret) Har hatt en tanke om registeret har flyttet seg, men ikke fått undersøkt noe mer. Bilen kinner som normalt på starteren. Tok ut coilplata og satt pluggene imot innsuget. da kom det gnist på alle sammen! Pluggene blir søkk våte, så har regnet med at den får bensin. Men kan ta av banjoen på bensinfilteret og sjekke dysene for sikkerhetsskyld! Dem hadde litt problemer på verkstedet og med å få start på den. Da sjekka de dysene og coiler og fant dette OK. De fikk også feil på hallgiver, men målte den og kom frem til at den var i orden. Jeg får se om jeg klarer å få gang på min vagcom og få tatt en diagnose. Neste steg er vel å sjekke kompresjon og at merker på registeret er der det skal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2012 Feilen lokalisert og fikset. Hallgiver sto 45 grader feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...