#1 Skrevet Mars 17, 2012 Har noen erfaring med å bytte pære i Hella Comet 200 xenon ekstralys? Desse satt på bilen då eg kjøpte den og eg har ingen manualer. Klarer heller ikkje å finne nokon på nettet. Har og søkt etter alle tenkelige DIY bruksanvisinger. Finner ingenting nyttig. Har tatt lykta av bilen, og har konkludert med at eg må ta av "fronten" på lykta (fjerne plastik-huset som er rundt/festa til bilen frå fronten med reflektor og pære) for å få ut pæra. Har funnet ut at under lykta kan eg trykke inn det "bua" punktet, og skille delene frå kvarandre. Men eg tør ikkje å gjere dette på oppsida, då det sitter som støpt. Får derfor berre delt den delvis, slik at eg kan gløtte inn i huset. Dette hjelper meg lite. Er derfor interessert i om nokon har demontert ei slik lykt før, og vil dela med meg korleis dei gjor det På forhånd takk for all hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2012 Heisann. Mener det skal følge med spesialverktøy for å åpne disse.. Stikk innom en forhandler! Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2012 Bare å bruke ett skrujern eller noe slikt (ispinne funker) , å prøve å lure det inn der den grå plastikken har en ekstra halvmåne på topp å bunn av lykta Da er det vare å vippe ut lampa fra den sorte kåpa (nesten så det holder å bare klemme hardt på disse halvmånene , så klarer du å skille kåpa fra lykta) Pæra er enkel å bytte Men vær litt forsiktig , så du ikke tar livet av de små plastikk tappene som kontakten vries fast i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2013 Glemte å svara på denne... Tenkte kanskje det kan være greitt til seinare, og ha ein avslutta tråd for referanse --- Plastikken gav tegn til at den var i ferd med å sprikke når eg forsøkte å åpna lykta, så eg feiga ut. Dama reiste innom Vianor då ho for forbi ein dag, og dei opna lykta etter mykje arbeid. Etterpå fann dei ut at lyspæra var så dyr at ho fikk arbeidet gratis, og god rabatt på lyspæra Takk for hjelpen her inne. Såg ut som om oppskrifta di skulle fungere Bård, men turte rett og slett ikkje meir når det såg ut til at plasten i huset begynte å gi etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...