Anbefalte innlegg

legger ut en tråd hvor folk kan legge ut bilder av golf mk2:) (videoer)gjerne fortelle litt om bilen sin og om eventuelle prosjekter;) egentlig alt om golf 2;) og kanskje få litt inspirasjon. håper det blir mange som henger seg på denne tråden:) begynner med noen bilder:

nu3[1].jpg

golf-gti[1].jpg

Rally[1].jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som hvet om denne finnes enda?

VW_Golf_GTIBaumschlager3[1]    2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes allerede en inspirasjonstråd for Golf 2 her på forumet, men det er mer bilder. Var det mer tips og triks osv du er ute etter her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt mer tips og triks tenkte jeg da. og kanskje spørre etter litt ting folk lurer på og. egentlig litt av hvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da hiver jeg utpå første spørsmål.

Står i haynes at man må ha spesialverktøy for å demontere eskosen fra manifolden.

Er det noen som har et dugandes triks for å få demontert dette, uten å ødelegge hele skjøten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk...ser absolutt ut til å være i nærheten av hva det henvises til i haynes...

Har fått dem av. men aner meg at det kan bli litt banning for å få dette sammen igjen.

(dersom jeg velger denslags løsning)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar et spørsmål til her... siden tråden kunne brukes til dette.

Tror jeg har fått løsnet alle vesentlige skruer i fremkant og 3 eller 4 stk som passer 8 eller 10 pipe.

Dashbordet er løst, men sitter i framkant ved ruta.

Sitter det i klips? hva er trikset for å få ut dashbordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar et spørsmål til her... siden tråden kunne brukes til dette.

Tror jeg har fått løsnet alle vesentlige skruer i fremkant og 3 eller 4 stk som passer 8 eller 10 pipe.

Dashbordet er løst, men sitter i framkant ved ruta.

Sitter det i klips? hva er trikset for å få ut dashbordet?

 

Sitter to skruer i motorrommet. Oppe i vannkassa. Må oppunder der med en 10mm mener jeg.

 

Hilsen en som lærte på den vanskelige måten etter å ha revet i filler en dash sånn på 90 tallet en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, jeg spurte akkurat om det samme under teknisk delen av forumet.

 

I "overkant" av vannkassa finner du 10mm muttere som holder dasbordet, disse sitter omtrentlig midt foran passasjer og sjåfør sitteposisjonene. Ser at fler sier det er 2 muttere, men på min 85 CL er det noe bolt/metallpropp på den ene ved viskerarmer/førersiden.

 

Golf 2 inspirasjonstråd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse skruene står ikke nevnt i min haynes manual..

Takker for svar godtfolk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*edit* bruker tråden for det den er verdt jeg....

Men får da kjappe gode svar, og ser ikke vitsen å starte en ny tråd for hvert spørsmål....

 

 

Det går et par lister på hjørnet i mellom taket og dørene, og ned til panser.

Denne dekker sikkert plateskjøten. Noen som har en ide om det er mulig å få av disse hele?

(ser for meg at disse ikke går av helt enkelt)

Og om det er engangsbruk, hvor mye koster disse?

Tenkte jeg skulle koste på bilen litt ny maling, og da bør disse listene av også-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*edit* bruker tråden for det den er verdt jeg....

Men får da kjappe gode svar, og ser ikke vitsen å starte en ny tråd for hvert spørsmål....

 

 

Det går et par lister på hjørnet i mellom taket og dørene, og ned til panser.

Denne dekker sikkert plateskjøten. Noen som har en ide om det er mulig å få av disse hele?

(ser for meg at disse ikke går av helt enkelt)

Og om det er engangsbruk, hvor mye koster disse?

Tenkte jeg skulle koste på bilen litt ny maling, og da bør disse listene av også-

 

man får av lista heil men sikkert ikkje klipsane. begynn bak og dra lista oppover, den er litt flexibel. det kommer til å ryke eit par klips. om du får taki nye veit eg ikkje.

 

burde ikkje denne tråden ligge under teknisk/volkswagen og ikkje under media??: klø :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klips skal være å få tak i hos Møller for en billig penge ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

atter en gang takk for svar godtfolk.

 

*edit* ringte forøvrig møller. de listene koster ca 2200 :)

Klips 7,80.- så får nok prøve å redde gummien ja.

 

Takluke pakning koster 800,-

 

Bare sånn til info, og om noen vet om noe som er billigere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fortsetter å spørre her, istedet for å lage bøttevis med tråder.

Dagens 2 spørsmål.

 

1) tåler ABS en til golf å gå tom for bremseveske?

Mener å huske dette var kritiskt at det ikke skjedde på en eller anen bil. Men om det var A4, A3 eller fååård husker jeg ikke.

2) Er det forskjell på calipere eller innfestning på syncro kontra vanlig FWD? Eller er det egene for Syncro? evt hva er forskjellen? Har jo i utgangspunktet muligheter å låne fra corrado'n men om noen vet, slipper jeg å skru av.

(den står litt trælete til på langtidslagring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.