#1 Skrevet Mars 19, 2012 Det er noen meget gode tilbud ute og går nå på denne bilen. Golf Exclusive med sportsskinn, adaptive bi-xenon med LED kjøre- og baklys, MFT i skinn, cruise, 2 sone climatronic, parksensor foran og bak, 17" lettmetall, sportsunderstell og DAB digital radio. Vinterhjul er inkludert. alt dette til 307.000. parkeringsvarmer med fjernkontroll til 5.990. Jeg syns dette er mye for pengene. Spørsmålet er; hvordan går denne i forhold til 122tsi? 0-100km/t er 11,5 diesel og 9,5 bensin. Med andre ord er det ganske stor forskjell, men hvordan føles det på veien? Jeg har 22km til jobb hjemmefra, mix av "landevei" og kø-kjøring. Oppleves den kvikk liksom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2012 Jeg mener til den prisen... En splitter ny bil, med det utstyret.... Og nybilfølelsen... Mmmh... Dekker dette behovet ditt, og du ikke trenger en bil som gjør 0-100 på 6 sek... så hvorfor ikke bare kjøpe? Men det er meg da.. Synes selv detta virka billig, så er synd jeg ikke har behov for en slik bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2012 Sant det. Men er det noen som har erfaringer med motoren med dsg Man kan velge 122tsi eller 105tdi. Hva vil dere velge? --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?cgjt0i Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2012 Jeg ville ha valgt 122 tsi,da slipper du å tenke evt tett egr ventiler,tett dieselpartikkel filter osv.Velger du diesel bør du velge dsg i tillegg siden det er kort register med moment.Besparelsen med diesel er overraskend liten på over en lengre periode.Faderen skal ha seg en golf 6 med samme spec men med 122 tsi og dsg så fort han får solgt polo'n sin.Han har kjørt diesel i over 20 år men vart positivt overaska over 122 tsi.Jeg skrur selv vw i bodø og vet ikke hvor mange tette egr ventiler og egr kjølere jeg har byttet de siste årene.Har du mulighet å teste en 122 TSi så gjør det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2012 Jeg kjører minst 11 mil om dagen, men ville likevel valgt bensin. Spesielt du som kjører slike korte turer har egentlig lite igjen for å velge diesel. Modern diesler har dessverre endel svakheter som en moderne benzer ikke har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2012 Ja. Hører at mange sier moderne diesel har utviklet seg for fort så det er så som så med kvaliteten. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?333w20 Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 19, 2012 Jeg ville ha valgt 122 tsi,da slipper du å tenke evt tett egr ventiler,tett dieselpartikkel filter osv.Velger du diesel bør du velge dsg i tillegg siden det er kort register med moment.Besparelsen med diesel er overraskend liten på over en lengre periode.Faderen skal ha seg en golf 6 med samme spec men med 122 tsi og dsg så fort han får solgt polo'n sin.Han har kjørt diesel i over 20 år men vart positivt overaska over 122 tsi.Jeg skrur selv vw i bodø og vet ikke hvor mange tette egr ventiler og egr kjølere jeg har byttet de siste årene.Har du mulighet å teste en 122 TSi så gjør det Men alt dette dekkes vel av garanti dessuten selger jeg nok før bilen har gått 60.000km. Da går vel ikke alt tett? --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?ex0ujb Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2012 Dette er nartuligvis garanti jobber og disse problemene oppstår jo ikke med alle heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2012 Der er ganske mange som er klare på bensin her inne så tror det blir det. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?k0q0fn Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 19, 2012 Sorry. Nå tuller jeg veldig. Prisen er valg mellom 105tsi og 105tdi. Ikke 122tsi. Da syns jeg vel 105tsi blir litt vel snaut?? Og 105tdi dsg er vel fin da? --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?bbfysp Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 19, 2012 Men alt dette dekkes vel av garanti dessuten selger jeg nok før bilen har gått 60.000km. Da går vel ikke alt tett? En god kompis av meg kjøpte seg en bmw 120d i 2009 eller 2010. Kliss ny fra Bavaria. Alle verkstedopphold frem til han solgte bilen på 30000km var på garanti, men de byttet da bl.a; -turbo -svinghjul -egr-ventil -noe tull knyttet til kjølingen -noe annet jeg ikke husker Jeg hadde fortsatt gått for 105tsi. Med sitt lange register er ikke det en dum motor i en liten golf altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 19, 2012 Leser mye på nett også at bilen ikke blir varm. Dieselen altså! Særlig 1.6tdi. Selgeren sa bilen har forvarmer. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?ep21og Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 19, 2012 Lavere eksostemp på moderne motorer totalt sett, og spesielt på diesel. Min mors 09 Tiguan 2.0 140hk tdi med webasto gjorde ikke noen kjempejobb her i 17 minus for et års tid siden. Prøv i det minste en golf med begge motorer før du bestemmer deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 19, 2012 Det var bra pris! Er det noe lignende pris på golf stv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 19, 2012 Nei. Kun golf exclusive med 105hk tdi eller tsi. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?3gaywl Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 19, 2012 Har hatt min Jetta 1.6 tdi dsg siden november. 26 km hver vei til jobben, og har ikke problemer med at den ikke har blitt varm. Forbruket til daglig ligger på rundt 0,46, og enda jeg gikk fra chippet 2.0 tdi har jeg ikke noe å utsette på motoren Så klart ikke noe man får nakkesleng av, men holder fint følge med øvrig trafikk Har prøvd 105 hk 1.6 tdi manuell i en A3, og angrer ikke et øyeblikk på at jeg gikk for dsg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 27, 2012 Da ble det en golf exclusive med 105hk tsi dsg. Bilen har "alt" utstyr og kom på 330k. Får den mot slutten av juni. Gleder meg til det. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?p0h2xp Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 7, 2012 Da her jeg hatt bilen i et par uker. Er veldig fornøyd. Skal jeg pirke på noe så er det at dsg-kassa er for økonomisk i D og for sporty i S, men slik er det vel bare. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?agkyif Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 8, 2012 Det hørtes jo bra ut? at den er økonomisk i d og sporty i s, det er vel også meningen Kan vel aldri bli for økonomisk eller for sporty? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...