#1 Skrevet Mars 19, 2012 (endret) hei, har et lite hodebry fordi bilen ikke går helt rent noen ganger ved pådrag. vet at den forje eieren har drivd å skifta wastegate fjæra og litt div, + at det satt en mtm 303 chip i den før, men ikke nå. står 8644601 og 8373601 på chippene jeg har liggende. lurer på om wastegaten er justert ordentlig? har bilde av sånn den er nå, har ikke sett mutteren på justeringa på andre biler sånn som jeg har. ved full pådrag står det opptil 2.5bar i displayet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2012 Kjører du med orginal N75 ladetrykksjustering? Høres ikke bra ut med 1,5 i ladetrykk med orginale chipper. Mulig den lader så mye fordi det er for stiv wg fjær og/eller justert for mye. Ser ut som det er satt en skrue inn i wg lokket i stedenfor den orginale. Les her http://www.sjmautotechnik.com/parts_products/wginst.html og her http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vboost.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2012 ok, så på de sidene nå. ser ut som det er original N75 ja, tror ikke de har bytta den. men har originale fjæra, men litt usikker på hvordan den byttes? bare å skru av lokket på wastegaten tro? takker for alle svar. er også litt redd for å gi bånn gass pga feil blanding? mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2012 ok, så på de sidene nå. ser ut som det er original N75 ja, tror ikke de har bytta den. men har originale fjæra, men litt usikker på hvordan den byttes? bare å skru av lokket på wastegaten tro? takker for alle svar. er også litt redd for å gi bånn gass pga feil blanding? mats Bare å skru av de 8mm mutrene på lokket ja. Du må holde igjen lokket, for det spretter opp når du har tatt siste mutteren;) Så er det bare å bytte fjær. Ville vært forsiktig med å dra på for mye nå ja før du har funnet ut av det. Orginalt ladetrykk skal være på maks 2,1 i display en liten stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2012 takk for all hjelp så langt. må jeg blende toppen av lokket på no måte? Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2012 takk for all hjelp så langt. må jeg blende toppen av lokket på no måte? Mats Bare hyggelig:) Usikker på hva du mener med å blende av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 19, 2012 er ikke det gjenger i toppen av wastegate lokket? så på sidene du viste meg i stad, så ut som det satt en "propp" i toppen. kan hende jeg tar feil altså. Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 19, 2012 er ikke det gjenger i toppen av wastegate lokket? så på sidene du viste meg i stad, så ut som det satt en "propp" i toppen. kan hende jeg tar feil altså. Mats Skruen i toppen av lokket er for å justere spenningen i fjæren, du ser det når du skrur av wg lokket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...