Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk! :)

 

Jeg har Rota RB 15x8 med ET 30 på min golf 1, men har et lite problem..

Bak er det jo ikke noe problem, men forran der må jeg space ut 7 mm for at det ikke skal ta i justeringsskruene til coiloversene.. dette irriterer meg noe veldig, for da stikker de liksom veldig langt ut i forhold til bak... Blir liksom veldig "Donald"

 

Er det noen som har vært borti dette? Noen som har 15x8 med ET 30 på sin golf her?

 

Takker for ALLE innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan skru den litt ned eller opp for å gå klar, eventuelt fjerne hjelpefjør og justere den til samme "effektive" høyde som du har nå - da skal jo justeringsmutteren komme på et annet sted enn der den er nå selv om høyden blir den samme. Hvordan er camberen din? Er den veldig negativ, kan du justere den litt mindre negativ for å gå klar. Siste alternativ sånn jeg ser det, må være å space den ut litt bak også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg skrur den lengere ned, så tar det i fjæra.. Opp skjer det ikke at jeg skrur den, vil jo ha den lengere ned ;)

Camberen er litt negativ, for og få dekka innom skjermen! :)

 

sånn som det er nå, så må jeg ha en spacer på 10 mm forran og spacere på 15 mm bak, det vil si at ET blir 20 forran, noen som har kjørt med 8" med ET 20 her? noen som har bilder av det?

 

Tenkte på en ting her i går, går det ann og slipe av litt av justeringsskruen på coiloverne? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kjører med 8x15 ET 25 på min Einser.

 

Måtte ta av hjelpefjæra for å få nok camber til å ha hjulet langt nok inn iforhold til hjulbuene

 

Før:

 

Golf_1954.sized.jpg

 

Etter:

 

Golf_2143.sized.jpg

 

Ikke mye klaring, men det holder :)

 

Jeg har også valset hjulbuene, så det går mer enn greit nok med 195/45 15

 

mk1_rudskogen_6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for godt svar! :)

 

Se her ja, samme problem som mine.. Men har hjelpefjæra noe og si? Har den noen praktisk betydning?

Det og slipe litt på justeringsskruen er bare dumt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelpe fjæra treng du ikke :-) er vel for att fjæra ikke skal bli løs når dempern strekker seg helt ut, ved for eks ett hopp? Skulle man tru..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelpe fjæra treng du ikke :-) er vel for att fjæra ikke skal bli løs når dempern strekker seg helt ut, ved for eks ett hopp? Skulle man tru..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den må vere der vis du skal inn til SVV for innskriving av senk...

Eg løste samme problemet med å fjerne hjelpefjæra, dette med 7x15 ET37 og litt bane camber innover.

 

Men ET30 på 8" stikker 5mm lenger innover enn mine 7"ET37 så en liten spacer må nok på ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den må vere der vis du skal inn til SVV for innskriving av senk...

Eg løste samme problemet med å fjerne hjelpefjæra, dette med 7x15 ET37 og litt bane camber innover.

 

Men ET30 på 8" stikker 5mm lenger innover enn mine 7"ET37 så en liten spacer må nok på ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flere spørsmål her.. Jeg skal kjøpe meg spacere nå, som sagt så har jeg 8x15 med ET30.

Jeg vurderer 10 mm spacer forran og 15 mm bak.. Hva tror dere om dette? Da blir det altså ET20 forran og ET15 bak.. Jeg har kun brettet inn kantene i skjermene.

 

Jeg vil egentlig ikke ha spacer forran i det heletatt, men er nesten nødt pga. subbing i fjærbeinet/justeringsskruen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir perfekt med nevnte spacere. Eg har 8x15 ET 20 foran og bak på min har tenkt å montere 5mm spacere bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir perfekt med nevnte spacere. Eg har 8x15 ET 20 foran og bak på min har tenkt å montere 5mm spacere bak.

 

Har du valset noe i hjulbuene? Har du hatt noen problemer med subbing i fjærbeinet forran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du valset noe i hjulbuene? Har du hatt noen problemer med subbing i fjærbeinet forran?

 

Hjulbuene er valser ja. Har ikke hatt problemer med plassen til fjærbeinet. Er ca 2mm klaring til dekket nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.