Skifte motorstyring A8 -95, AAH

Anbefalte innlegg

Motorstyringa i A8'en har visst druknet og må skiftes :shf:

Hvor mye jobb er det å skifte motorstyringa på en AAH-motor og hvor mye omprogrammering av startsperre osv trengs hvis jeg skaffer en ECU med tilsvarende delenummer? Merkeverkstedet i Bodø skal ha 18000,- for styringa samt nesten 18000,- i deksler : klø : som skal være rundt motorstyringen. Dette er ikke inkludert jobben. Jeg tenker at dette må kunne gjøres noe billigere.

Angående omprogrammering av nøkler osv er i utgangspunktet ikke verkstedet villig til å gjøre det hvis jeg ikke tar hele reparasjonen hos dem inkl ny motorstyring, deksler osv. Jeg lurer derfor på om det er noe som enkelt kan gjøres med VAGCOM av et annet verksted eller meg selv, og ikke minst hva må programmeres om? Å investere 40k i bilen har jeg definitivt ikke råd til som student, så jeg håper det finnes andre løsninger.

Jeg setter stor pris på alle svar :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur du bare kan banke i den nye ecu som du finner på http://www.bildelsbasen.se om du ikke har finne en da. Selve ecu er Drit enkel å bytte . Ca 30 min

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur du bare kan banke i den nye ecu som du finner på http://www.bildelsbasen.se om du ikke har finne en da. Selve ecu er Drit enkel å bytte . Ca 30 min

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar :-)

Hvordan er det da med omprogrammering av startsperre osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar :-)

Hvordan er det da med omprogrammering av startsperre osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Alt av ledninger inn til hjernen er visst irret i stykker. Er dette vanskelig å fikse eller er det bare å kappe og lodde på nye ledninger? : klø : Jeg er noe mer bevandret med loddebolt enn med fastnøkkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering 2:

Å bytte hjerne på bilen tar 15 minutter. Det en trenger er et stjernejern samt en skralle for å løsne to 10 mm mutre. Om en må programmere om startsperren ved bytte vet jeg ikke, jeg greide å fikse den jeg hadde.

Et lite spark til Sulland i Bodø. Hjernen var ikke gåen, ledningsnettet var ikke irret i stykker, kun tre pinner på multikontaktene inn til hjernen var irret over. Litt tålmodighet, loddebolt og noen cm kobbertråd var alt som skulle til. Med litt silikon for å bygge opp tetningslisten til plastboksen rundt hjernen for å unngå framtidige lekkasjer har jeg brukt under 30 kr på jobben. Sulland skulle som sagt ha 36000,- for delene, ikke medregnet arbeid. Skal sies at jeg fikk utmerket service hos både kundeservice og delelager, men de som jobber på verkstedet burde få pryl for slett arbeid : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.