Forskjell på A3 150 hk og 180 hk

Anbefalte innlegg

Hei

Har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Hva er motorkode på 150 hk A3 motor?

Hva er motorkode på 180 hk A3 motor?

Hva er eksakt forskjell på disse?

Er det annen turbo, annen styre enhet, hva med topp, blokk etc?

 

en kompis ønsker å kjøpe en slik 180 hk motor.

Komplett, så bra som mulig/lav km stand

 

takk så langt

vh

Svein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Hva er motorkode på 150 hk A3 motor?

Hva er motorkode på 180 hk A3 motor?

Hva er eksakt forskjell på disse?

Er det annen turbo, annen styre enhet, hva med topp, blokk etc?

 

en kompis ønsker å kjøpe en slik 180 hk motor.

Komplett, så bra som mulig/lav km stand

 

takk så langt

vh

Svein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samme motorene bare at 180hk (sport) har godkjent chip :)

180hk er AJL (hadde de såfall på A4en)

150hk er AEB (trur de er flere typer? )

Ellers er bilene ganske lik. 180hk har også sports ratt, skinn interiør, orginalt senka understell, forsterka clutch.

 

Såfall dette jeg har fått opplyst på A4en jeg hadde, og er ganske sikker på de er samme på A3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samme motorene bare at 180hk (sport) har godkjent chip :)

180hk er AJL (hadde de såfall på A4en)

150hk er AEB (trur de er flere typer? )

Ellers er bilene ganske lik. 180hk har også sports ratt, skinn interiør, orginalt senka understell, forsterka clutch.

 

Såfall dette jeg har fått opplyst på A4en jeg hadde, og er ganske sikker på de er samme på A3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke a4 motorene langstillt mens i A3 står de på tverra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke a4 motorene langstillt mens i A3 står de på tverra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke a4 motorene langstillt mens i A3 står de på tverra?

 

Det er korrekt observert. Langsstilt i A4, A6, Passat, tverrstilt i Golf, A3 og Octavia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke a4 motorene langstillt mens i A3 står de på tverra?

 

Det er korrekt observert. Langsstilt i A4, A6, Passat, tverrstilt i Golf, A3 og Octavia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar alle.

Så det er altså bare Chip/hiddenhjerne som er ulikt på disse?

betyr det at hvis man bruker hiddenhjerne fra en original

A3 180 hester på en 150 hk motor, så vil 150 motor gi 180 hk?

 

dette er viktig at det blir rett, da det er så å si umulig å få tak i brukt original 180hk motor, mens lett å få tak i 150 hk motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar alle.

Så det er altså bare Chip/hiddenhjerne som er ulikt på disse?

betyr det at hvis man bruker hiddenhjerne fra en original

A3 180 hester på en 150 hk motor, så vil 150 motor gi 180 hk?

 

dette er viktig at det blir rett, da det er så å si umulig å få tak i brukt original 180hk motor, mens lett å få tak i 150 hk motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den er ikkje lik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den er ikkje lik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samme motorene bare at 180hk (sport) har godkjent chip :)

180hk er AJL (hadde de såfall på A4en)

150hk er AEB (trur de er flere typer? )

Ellers er bilene ganske lik. 180hk har også sports ratt, skinn interiør, orginalt senka understell, forsterka clutch.

 

Såfall dette jeg har fått opplyst på A4en jeg hadde, og er ganske sikker på de er samme på A3

 

Om bilen har sports ratt, skinn interiør, orginalt senka understell har ikke noe med motoren å gjøre, men utsyrpakken (Attraction, Ambition eller Ambiente). 180hk motoren har en "oppgradert" KKK03 Turbo noe som gjør at du kan hente ut mere effekt ved chipping f.eks en på 150hk utgaven som har standard KKK03 turbo som butter på 185-195hk. Er i allefall det som ble fortalt meg for noen år tilbake nrå jeg kjøpte meg A3 1,8TSQ (180hk).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samme motorene bare at 180hk (sport) har godkjent chip :)

180hk er AJL (hadde de såfall på A4en)

150hk er AEB (trur de er flere typer? )

Ellers er bilene ganske lik. 180hk har også sports ratt, skinn interiør, orginalt senka understell, forsterka clutch.

 

Såfall dette jeg har fått opplyst på A4en jeg hadde, og er ganske sikker på de er samme på A3

 

Om bilen har sports ratt, skinn interiør, orginalt senka understell har ikke noe med motoren å gjøre, men utsyrpakken (Attraction, Ambition eller Ambiente). 180hk motoren har en "oppgradert" KKK03 Turbo noe som gjør at du kan hente ut mere effekt ved chipping f.eks en på 150hk utgaven som har standard KKK03 turbo som butter på 185-195hk. Er i allefall det som ble fortalt meg for noen år tilbake nrå jeg kjøpte meg A3 1,8TSQ (180hk).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.

kompis har en 180 hk Ts motor med ripe i sylinder.

hanh har ny bytte turbo og overhalet topp.

Hvis han da får tak i en bra 150 hk motor, bruker turbo fra sin 180 hk og motorstyring, vips så har han 180 hk?

(Kan jo og flytte over toppen da den er overhalt, men strengt tatt er det samme topp på 150 og 180 hk?)

 

noen som har bra 150 eller 180 hk motor liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar.

kompis har en 180 hk Ts motor med ripe i sylinder.

hanh har ny bytte turbo og overhalet topp.

Hvis han da får tak i en bra 150 hk motor, bruker turbo fra sin 180 hk og motorstyring, vips så har han 180 hk?

(Kan jo og flytte over toppen da den er overhalt, men strengt tatt er det samme topp på 150 og 180 hk?)

 

noen som har bra 150 eller 180 hk motor liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roar, hva er ikke likt?

ahr forstått det slik at turbo og motorstyring ikke er lik, annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roar, hva er ikke likt?

ahr forstått det slik at turbo og motorstyring ikke er lik, annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bunndelen er lik er det ingen problemer. Jeg vil med 99% sannsynlighet si at bunndelene er like, men at du kanskje må flytte over noen sensorer o.l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bunndelen er lik er det ingen problemer. Jeg vil med 99% sannsynlighet si at bunndelene er like, men at du kanskje må flytte over noen sensorer o.l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.