#1 Skrevet Mars 21, 2012 Kjørte her om dagen å sa mista jeg all drivkraft, kjørte 5-600 meter å fikk parkert å fikk konstatert at det er drivknuta som er ødelagt. Jeg KAN kjøre litt men driver å mister fremdriften, hørt med noen mekanikere og noen sier det er greit å slepe bilen til et verksted (500meter) og noen sier det ikker går greit. Hva tror dere? kan jeg slepe bilen rolig eller må jeg betale dyre dommer å få en flakbil til å hente den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2012 Kjørte her om dagen å sa mista jeg all drivkraft, kjørte 5-600 meter å fikk parkert å fikk konstatert at det er drivknuta som er ødelagt. Jeg KAN kjøre litt men driver å mister fremdriften, hørt med noen mekanikere og noen sier det er greit å slepe bilen til et verksted (500meter) og noen sier det ikker går greit. Hva tror dere? kan jeg slepe bilen rolig eller må jeg betale dyre dommer å få en flakbil til å hente den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2012 Kjør på.... det verste som kan skje er at aksel detter ut og kiler seg, men hvis du holder lav fart vil riskoen senkes tilsvarende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2012 Kjør på.... det verste som kan skje er at aksel detter ut og kiler seg, men hvis du holder lav fart vil riskoen senkes tilsvarende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2012 bare ta det med ro å slepe bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2012 bare ta det med ro å slepe bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2012 Hvilken bil er det snakk om da? Automat gir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2012 Hvilken bil er det snakk om da? Automat gir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2012 A4 B5 Manuell Quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2012 A4 B5 Manuell Quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2012 Jeg hadde ikke nølt 1 sek med å tauet den. Er det ikke mer enn 500meter, hadde jeg prøvd å kjørt den for egen maskin også, da i følge med en som var klar til å taue hvis drivknuten ryker helt (med nå er ikke jeg spesielt glad i å taue biler heller, derfor hadde jeg prøvd å kjøre). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2012 Jeg hadde ikke nølt 1 sek med å tauet den. Er det ikke mer enn 500meter, hadde jeg prøvd å kjørt den for egen maskin også, da i følge med en som var klar til å taue hvis drivknuten ryker helt (med nå er ikke jeg spesielt glad i å taue biler heller, derfor hadde jeg prøvd å kjøre). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2012 Enig med Freddy, vertfall når det er snakk om så korte avstander. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 21, 2012 Enig med Freddy, vertfall når det er snakk om så korte avstander. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 21, 2012 Jeg kilte knuta på min gamle Audi 80 2.0 ved å gjøre en noe spe "det går vel den siste kilometeren hjem...?"-vurdering. Det endte med at drivakselen dro seg ut og jeg hadde null fremdrift. Måtte til pers med NAF, ny drivaksel, ny knute og en relativt kjip delejakt dagen før påskeferien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 21, 2012 Jeg kilte knuta på min gamle Audi 80 2.0 ved å gjøre en noe spe "det går vel den siste kilometeren hjem...?"-vurdering. Det endte med at drivakselen dro seg ut og jeg hadde null fremdrift. Måtte til pers med NAF, ny drivaksel, ny knute og en relativt kjip delejakt dagen før påskeferien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 21, 2012 Bilen overlevde turen til verkstedet Gikk på tomgang i første gir med en rekke illsinte biler bak meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 21, 2012 hehe, akselen min knakk en tidlig morgen i det jeg skulle kjøre ut fra et busstopp.. Var i 7 tiden om morgenen. En del bussjåfører som ble forbanna. Ellers gikk det fint å taue bilen et stykke iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...