Slepe bil med "nesten" gåen drivknute?

Anbefalte innlegg

Kjørte her om dagen å sa mista jeg all drivkraft, kjørte 5-600 meter å fikk parkert å fikk konstatert at det er drivknuta som er ødelagt.

Jeg KAN kjøre litt men driver å mister fremdriften, hørt med noen mekanikere og noen sier det er greit å slepe bilen til et verksted (500meter) og noen sier det ikker går greit.

Hva tror dere? kan jeg slepe bilen rolig eller må jeg betale dyre dommer å få en flakbil til å hente den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte her om dagen å sa mista jeg all drivkraft, kjørte 5-600 meter å fikk parkert å fikk konstatert at det er drivknuta som er ødelagt.

Jeg KAN kjøre litt men driver å mister fremdriften, hørt med noen mekanikere og noen sier det er greit å slepe bilen til et verksted (500meter) og noen sier det ikker går greit.

Hva tror dere? kan jeg slepe bilen rolig eller må jeg betale dyre dommer å få en flakbil til å hente den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på.... det verste som kan skje er at aksel detter ut og kiler seg, men hvis du holder lav fart vil riskoen senkes tilsvarende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på.... det verste som kan skje er at aksel detter ut og kiler seg, men hvis du holder lav fart vil riskoen senkes tilsvarende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ta det med ro å slepe bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ta det med ro å slepe bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om da? Automat gir?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om da? Automat gir?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B5 Manuell Quattro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B5 Manuell Quattro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke nølt 1 sek med å tauet den. Er det ikke mer enn 500meter, hadde jeg prøvd å kjørt den for egen maskin også, da i følge med en som var klar til å taue hvis drivknuten ryker helt (med nå er ikke jeg spesielt glad i å taue biler heller, derfor hadde jeg prøvd å kjøre).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke nølt 1 sek med å tauet den. Er det ikke mer enn 500meter, hadde jeg prøvd å kjørt den for egen maskin også, da i følge med en som var klar til å taue hvis drivknuten ryker helt (med nå er ikke jeg spesielt glad i å taue biler heller, derfor hadde jeg prøvd å kjøre).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Freddy, vertfall når det er snakk om så korte avstander.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Freddy, vertfall når det er snakk om så korte avstander.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kilte knuta på min gamle Audi 80 2.0 ved å gjøre en noe spe "det går vel den siste kilometeren hjem...?"-vurdering. Det endte med at drivakselen dro seg ut og jeg hadde null fremdrift. Måtte til pers med NAF, ny drivaksel, ny knute og en relativt kjip delejakt dagen før påskeferien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kilte knuta på min gamle Audi 80 2.0 ved å gjøre en noe spe "det går vel den siste kilometeren hjem...?"-vurdering. Det endte med at drivakselen dro seg ut og jeg hadde null fremdrift. Måtte til pers med NAF, ny drivaksel, ny knute og en relativt kjip delejakt dagen før påskeferien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen overlevde turen til verkstedet :) Gikk på tomgang i første gir med en rekke illsinte biler bak meg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, akselen min knakk en tidlig morgen i det jeg skulle kjøre ut fra et busstopp.. Var i 7 tiden om morgenen. En del bussjåfører som ble forbanna. Ellers gikk det fint å taue bilen et stykke iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.