#1 Skrevet Mars 21, 2012 Hei.. Har kjøpt meg A6 avant LED baklys ( 2000 modell ) Men de måtte ha en extra motstand til bremselysene... Når det er sagt så fikk jeg de levert fra streetdesign idag, de er til 21w pærene for bremselysene... MEN hvordan skal de monteres?? Skal jeg kutte pluss ledningen og montere motstandene mellom der?? eller skal de monteres kun på minus?? eller skal de både på pluss og minus?? Uansett det siste fungerte IKKE Kan hende det var dårlig kontakt på ledningene, men har en liten anelse på at jeg monterte de feil... Help Anyone..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2012 Motstanden skal monteres i serie på kretsen, altså enten på pluss eller på minus, det er forsåvidt det samme, men ikke i mellom slik du har gjort, da blir det parallellkobling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2012 Da prøver jeg det i morgen Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2012 Hvis en skal lure pærevarsel på bilen så er som regel problemet at led lysene trekker for lite strøm. Da må en koble effektmotstanden i parallell med led lampa slik at strømmen øker og bilens elektronikk tror det er en vanlig pære tilkoblet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2012 Parallell vil vel ikke hjelpe stort, da strømmen alltid velger letteste vei = led. Har du motstanden i serie må strømmen igjennom den og det er jo her du øker strømforbruket tilsvarende en vanlig pære 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2012 Paralell ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2012 Parallell vil vel ikke hjelpe stort, da strømmen alltid velger letteste vei = led. Har du motstanden i serie må strømmen igjennom den og det er jo her du øker strømforbruket tilsvarende en vanlig pære Nei, strømmen er et resultat av spenningen over kretsen med en viss motstandsverdi - ohms lov, U=RxI el her I=U/R. Spenningen (U) kan regnes som konstant (~12V). Motstanden ® er ledpæra. Kobler du en motstand i serie så vil motstanden ® øke (tilsv R1 + R2 nedenfor), og strømmen (I) reduseres. Kobler du en motstand i parallell så vil motstanden synke totalt sett, og dermed strømmen (I) øke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2012 Her ble det mye teknisk dere Men jeg kutter pluss ledningen å setter inn motstanden der så ser jeg hva som skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2012 Fulgte det, mao , ikke med et koblings skjema? Kjøpte LED lykter fra part&retards, og der var det plug`` n play... alt fedig koblet på lyktene. Avhengig, av hvor stor motstanden er, vil nok de lyse svakere, med en seriekoblet motstand. Vil tro, på ledning, fra baklys, går i serie til lysdiodene, får å få rett lys styrke, så er lednig fra bremselys, koblet in, etter seriemotstand, for å få full spenning, antageligvis via en diode, så ikke spenning fra bremselys går tilbake. Forutsetter seff, at det er et sett med lysdioder, som gjøre samme jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2012 (endret) joda... dette var plugg and Play men det er AUDI vi snakker om = jævla dritt biler... Alt er koplett iht til koplings skjemaet, men det var tydligvis ikke nok... Så nå fikk jeg større motstandere fra streetdesign, koplett de FØR lyktene ( altså før sukkerbiten som kommer fra bilen ) på pluss siden for bremse lysene, kansje jeg skulle ha koplett de ETTER selve ( fordeleren/sukkerbiten fra bilen ) slik at de sitter på den gule ledningen som går inn til selve LED rekka..???? Snakket med Streetdesign nå nettop: " Disse motstandene skal kopless mellom pluss og minus in til led pærene" Det vil mao si at de skal kopless på sort og gul ledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2012 joda... dette var plugg and Play men det er AUDI vi snakker om = jævla dritt biler... Alt er koplett iht til koplings skjemaet, men det var tydligvis ikke nok... Så nå fikk jeg større motstandere fra streetdesign, koplett de FØR lyktene ( altså før sukkerbiten som kommer fra bilen ) på pluss siden for bremse lysene, kansje jeg skulle ha koplett de ETTER selve ( fordeleren/sukkerbiten fra bilen ) slik at de sitter på den gule ledningen som går inn til selve LED rekka..???? Snakket med Streetdesign nå nettop: " Disse motstandene skal kopless mellom pluss og minus in til led pærene" Det vil mao si at de skal kopless på sort og gul ledning. Da kommer motstanden i paralell, som høres fornuftig ut. På lyktene eg fikk, var det ferdig ledninger, med pæresokkel, så bare satt de inn, i de respektive pæreholderne.....sikkert en mager trøst Men dette, har nok ikke noe med " Audi" å gjøre...... Håper Du får det til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2012 Da kommer motstanden i paralell, som høres fornuftig ut. På lyktene eg fikk, var det ferdig ledninger, med pæresokkel, så bare satt de inn, i de respektive pæreholderne.....sikkert en mager trøst Men dette, har nok ikke noe med " Audi" å gjøre...... Håper Du får det til. Høres ut som det er det samme "oppsettet".. Men det var ikke nok til bremsene.. Men nå funker de PS: Audi er å vil altid være et kranglete bilmerke. Takk til ALLE sammen som har kommet med meget nyttig informasjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...