#1 Skrevet Mars 21, 2012 (endret) Hei:) Jeg har et problem med min 2001 A6 Avant AWT 1.8TQM. Turteller og tankmåler fungerer ikke som de skal og det er ganske irriterende. Turtelleren kan finne på å hoppe fra 0 til ca 2000 rpm når jeg ruser motoren fra tomgang. Den står som regel plantet på 0. Tankmåleren lever altså sitt eget liv, og har ingen planer om å vise meg riktig mengde. Selv om det er full tank, kan den finne på å vise tom. Og den står nesten aldri stille mer enn et par minutter. Håper på noen gode råd, har fått med meg noe om "cluster" problemer på disse bilene.... Vet noen hvor en kan fikse slikt og hva det koster? Legger ved link til 2 videoer som viser problemet på min bil. Tankmåler Turteller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2012 Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2012 Noen som kjenner til noen som driver med dette i Østlandsområdet? http://www.obdtuning.se/reparationer/audi/a6-6661985 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2012 Jeg har lest flere tråder om tilsvarende emner. Hos meg er det værst når det er minusgrader. På det værste så blinker kun instrumentbelysningen. Neste steg på bedringens vei blinker fremdeles instrumentbelysningen, men visere begynner å nykke og komme til liv en gang i mellom. etterhvert som bilen begynner å få litt temp blir visere mere stabile. For min del vedvarer problemet ca 10 min. Var 7 minus i morges. Har opplevd at instrumenbelysning også har låst seg. Så lyset står på selv om tenning er av og nøkkel er ute. Da blir det reset ved å koble ifra batteri. dette skjedde en 3 ganger i vinter når det var som kaldest. Vef null grader eller mer er det aldrig noe problem. Etter hva jeg har lest er dette mest vanlig på a3 og a4. jeg sitter med følelsen at dette gjelder tidlige facelift utgaver (99-01 ca) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2012 Mest trolig feil på instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2012 Mest trolig feil på instrumentet. Etter å ha sjekket rundt omkring så virker det mest sannsynlig at det er selve instrumentet som er feil, helt enig med deg. Da gjenstår det bare å finne noen som kan fikse det: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2012 Forresten så virker det som om tankmåleren har roet seg, men det er sikkert midlertidig hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 6, 2012 Du får brukte instrumentpaneler hos en hugger, de fleste selger de og med en til tre mnd garanti. Eneste du trenger er å ta ut det du har og skrive ned delenr. så finne ett med samme nr eller i allefall fra en bil med samme motor gear som din. Bare å avtale med selger om retur om det ikke skulle passe http://www.bil1din.no og http://www.nbfbildeler.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2012 Du får brukte instrumentpaneler hos en hugger, de fleste selger de og med en til tre mnd garanti.Eneste du trenger er å ta ut det du har og skrive ned delenr. så finne ett med samme nr eller i allefall fra en bil med samme motor gear som din. Bare å avtale med selger om retur om det ikke skulle passe http://www.bil1din.no og http://www.nbfbildeler.no OK, dette skal sjekkes ut:) Takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 8, 2012 OK, dette skal sjekkes ut:) Takk for tipset! Hei Er dessvere ikke så enkelt, da immobilizeren ligger i instrumentpanelet. Bytter du instrumentpanelet, må nøkkler kodes på nytt. De siste bilene jeg har hatt innom har ikke Møller klart å kode, da instrumentet ikke tilhører bilen. Dette gikk greit før, men tror det er lagt inn en sperre der nå. Men jeg kan hjelpe deg å kode dem, reparere displayet, ABS sentralene, motorstyringene og clima controllene på Audi. Mvh. Christian Digital Speedometerservice 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2012 Hei Er dessvere ikke så enkelt, da immobilizeren ligger i instrumentpanelet. Bytter du instrumentpanelet, må nøkkler kodes på nytt. De siste bilene jeg har hatt innom har ikke Møller klart å kode, da instrumentet ikke tilhører bilen. Dette gikk greit før, men tror det er lagt inn en sperre der nå. Men jeg kan hjelpe deg å kode dem, reparere displayet, ABS sentralene, motorstyringene og clima controllene på Audi. Mvh. Christian Digital Speedometerservice Hei! Så flott at du kanskje har en løsning på dette! Send meg gjerne en PM med et tilbud på fiks:) Jeg tar imot all den hjelp jeg kan få. Mvh. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...