Felg stikker utenfor skjerm foran...

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har satt på de nye sommerhjulene mine, 9x20" ET40 med Falken FK452 235/30-20, og nå ser jeg at felgen stikker lit utenfor skjermkanten foran. Det er litt strekk i dekkene, så banen er på innsiden, men jeg er litt bekymret for at jeg blir sendt til Biltilsynet om jeg blir stoppet. Har dette noe å si for sporvidden eller noe slikt, så bilen ville blitt underkjent? Beregningene på www.rimsntires.com sier at det bygger 13 mm lenger innover, og 17mm lenger ut enn originalt.

 

På forhånd, takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir sagt mye rart om dette, Inpress kan endres 7,5mm på kvar side, så der er du vel innenfor?

 

Kjørte i 3 år uten og bli stoppet med felger som var utfor bak, dekka var innenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk og felg skal ikke stikke untenfor! Men det som er litt merkelig er at min ble godkjent med felg som stakk litt utenfor fordi jeg hadde TUV på felgene... Kommer helt an på hvem du blir kontollert av.

Men blir du stoppet og du blir sendt til biltilsynet så setter du på de piggfrie vinterdekkene og viser bilen med dem ;)

 

Tut og kjør, min far har kjørt med felger som stikker uten for i 10 år og har aldri blitt stoppet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.