Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har handlet inn diverse pakningssett (ikke rådelagre og stempelringer), oljepumpe, vannpumpe, kamkjedestrammer, kjede, div reimer, registerreim og trenger noen tips ifbm med overhalingen.

Motoren har gåt 213.000km

Spm 1:

Jeg tenkte å ta ut motoren for at jobben skal bli lettere, men har dere noen tips ifbm uttak av motoren?

Spm 2:

Skal også bytte ventiltettningene og ser at det anbefales å bruke et spesielt "verktøy" for å dytte tettningen på plass. Trenger jeg dette eller kan man bruke noe annet for å gjøre det?

Er også noen som snakker om å frese ventilene? Hva vil dette si og hva må jeg se etter for å se om dette trengs?

Spm 3:

Oljeåndingssytemet har jeg lyst til å fjerne, men hva trengs det av deler til slikt og trenger jeg en catch tank siden dette blir borte?

Spm 4:

Til sist lurer jeg på om det er noe annet jeg bør gå over når jeg først har ute motoren og ting er litt lettere tilgjengelig.

Mvh

bjørn-Tore K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med å måle komp på motor, det vill gi en indikasjon om du bør bytte stempelringer også. Personlig ville jeg tatt disse samt rådelagre når du først har motoren i bukk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.