#1 Skrevet Mars 23, 2012 for to årsida så fjerna eg bakre potta på bilen og laga til dobbelt utløp. div bend vart (simons rør) sveist sammen og malt på med svart hammerite maling for å skjule det litt. men tidligare i veka datt ein del av anlegget av. det var rusta rett av. merka på resten at det og snart faller av. så her må eg lage nytt oppøegg bak. men det eg lurer på om man skal ha noko på sveiseskjøter på eksosanlegg og om rusta kommer fortare på eksosrør som er malt/lakkert?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2012 Sveisen ruster ja, og den ruster fort.. Om du ikke brukes tråd for rustfritt... Evt kan du ha på noe syre på sveisen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2012 De gangene jeg har brukt simons rør på de 3 eksosene jeg har laga selv så har jeg sprayet med zink lakk.. det har fungert greit etter min erfaring.. dette er da på ikke rustfrie rør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2012 Sveisen ruster ja, og den ruster fort.. Om du ikke brukes tråd for rustfritt... Evt kan du ha på noe syre på sveisen... er ikkje sveisen som ruster vekk, men røret. skal ta bilder i mårra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2012 De gangene jeg har brukt simons rør på de 3 eksosene jeg har laga selv så har jeg sprayet med zink lakk.. det har fungert greit etter min erfaring.. dette er da på ikke rustfrie rør. broderen tar galv.lakk på. han merker og at rusten kommer fortare der lakken er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2012 Kan det være fordi det kommer kondens mellom lakken og røret på ett eller annet vis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2012 bilde. hullet er fra oppsida av røret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 25, 2012 jøss det var mye på så kort tid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 25, 2012 Helsike. Det der ser ut som om 20 år gammelt! For noen år siden bygget jeg dobbel eksos på en amcar og lakket ikke selve rørene, kun sveiseskjøtene. Ingenting rustet der. Men på audien nå sveiset jeg på en simonspotte og lakket alt. Nå var potten rustet etter kun 1 år. Mulig Simons har en tendens til å ruste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 25, 2012 Kan ha noe med blanding av forskjellige metaller også. Blander du f.eks rustfritt stål og vanelig så ruster det noe helt sinnsykt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 25, 2012 stussen er i rustfritt stål og røret i stål. det vart påført eksos pasta i skjøtane og eksosklemmer. i y-overgangen til dobbelt utløp har eg sveiset sammen 2 90 grader rør. der er det og rustet men ikkje så gale som dette røret. får vel kjøpe inn nye rør og fikse det på nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 25, 2012 Min erfaring med rør er at biltemarør (faktisk) holder mye lengre enn mekonomen sine rør. Har et "generasjons" anlegg liggende som har vært på 3 stk biler nå. Det kjipe er at det ble brukt 1stk bend fra mekonomen og det er det eneste som har rustet. Anlegget ble laget i 2006 ish. Ble mig'et sammen og ikke malt eller behandlet i sveisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 26, 2012 Er nok noe med kvaliteten på stålet, som blir brukt. Deler erfaringen med at simons ruster som besatt, men hva kan man forvente da. varmes opp...avkjøles...varmes osv.. så kjører du i saltlake da blir det fort høl i de tynne røra. Det ruster iallefall ikke fortere av at du har på lakk som er beregna på dette !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 26, 2012 Ein kompis kjøpte for nokre år sidan komplett simons til ein golf. Ingen sveising eller lakk på den. Men den rusta lika mykje som ditt på to år den og. Trur ikkje det er veldig god kvalitet på simons sine stål rør. Kjøpte simons rustfritt til corradoen min i sommar. Får håpa den holder ei stund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 26, 2012 Mekonomen sine rør ruster jo i filler på 1år,så det der er ikke noe nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 26, 2012 Jeg har selvmekka simons på min, sveisen røster en del, men rørene er like rustfrie som de var da de var nye for en 4-5 år tilbake. Dette er da rustfritt, så det kan vertfall anberfales. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...