Fusk og risting 08 A4 2,0TDI 170HK BRD

Anbefalte innlegg

vet det er flere tråder om disse motorene og fusk men disse trådene ender stort sett opp i ting som allerede er skiftet her.

 

fusk og risting ved lave turtall og belastning under 2500 omdr. over 2500 er fusk og risting helt borte.

rister så mye at motor nesten detter ut av bilen.

 

egr er byttet nylig

alle dyser er byttet nylig

pumpe i bakkant topp har nummer v540

ledningsnett i topp til dyser er ikke byttet men belasningstestet og stikk til dysene er strammet.

er ofte stikkene som er problemet, men altså ikke her.

ingen feillager

ingen motorlampe

 

noen forslag for videre feilsøk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en B7 eller B8?

 

Clutch og svinghjul er det første som faller meg inn - dog jeg er ingen ekspert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er rimelig sikker at det er b8. er en kamerat sin.

 

ja.. det trodde jeg også at det var til jeg prøvde bilen. glemte å si at bilen er helt fin helt til den får litt driftstemp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er en B7? Når jeg ser hva som er byttet høres dette ikke ut som en Commonrail motor:)

 

Svinghjul kan være en mulighet ja.. Oppleves det som motorfusk, eller ren risting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke sikkert på det det ikke er b7. men sikker på at det er 08 mod

 

er pumpedyse motor

 

oppleves mest som risting. grunnen til at jeg ikke er helt overbevist om at det er svinghjul er fordi han har hatt feilkode på en dyse som plutselig er borte nå. og at det bare er når motor har fått litt temp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer dette som regel kun ved full gass? Altså høy belastning? Vært flere tilfeller hvor konet i topplokket ikke tetter ordentlig mot pumpedyseelementet. Da hjelper det ikke alltid og kun bytte dyse, da feilen også sitter i godset i topplokket. Løsning er da å bytte topplokk.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det pumpedyse, så er det B7.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette samme motor som er i Sharan 2,0TDI? Jeg har en slik, 2006 mod, som også fusker rundt 2-2500 omdr. ved pådrag. Får liksom ett lite hikk i motordraget. Omtrent som en pop-off ventil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppdatering:

 

kamerat har vært på møller å fått dommen, toppen er bare kast.

 

helt seriøst ment. disse 2.0 TDI må være like crap som 2,5 tdi v6 (eller værre). for noe søppel. abbsolutt alt ryker på disse motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.